Här är en länk med bilder på alla mina Volvo samlarbilar. Har ni sånna här bilar hemma är jag intresserad av att köpa! Hör av er till min mail är ni snälla. Finns Volvo, Saab, VW Golf, Toyota, Lancia och Mercedes.
Hade det bara funnit sån i plast i skala 1:20 hade jag garanterat haft en i min samling *hehe* De tidigaste 142:orna i samlingen är ju 40 år nu i höst.
Har 3 stycken Volvo 242 GT på G från Finland nu oxå. Ytters sällsynta modeller. Senast jag såg en på Ebay gick den för 2.500:-. Men den modellen delades bara ut till kundes som köpte den bilen ny hos försäljare. Låg i en plastpåse med silverfärgat clips med guldtexten GT på *hehe*
Jag har samlat sen jag var 7 år. Var aldeles underbart att få spara sina egna pengar å följa med pappa till Volvo och köpa en ny Volvomodell. Välja precis vilken färg man ville *ler* Min första bil blev en blå Volvo 264. Den ligger fortfarande kvar i sin oöppnade men något nötta originalkartong.
Just nu skulle jag helst vilja ha tag i mera Volvo 340 och 740 bilar. Så har ni något så tveka inte att höra av er. Är intresserad av "skrot" oxå. Renoverar gärna bilar i mitt lilla hobbyrum.
För örvigt kan ni läsa om samlingen i nästa nummer av tidningen Klassiker som kommer i oktober. Ska vara reportage om dessa bilar i den tidningen.
//Rikke
Senast redigerat av Volvosamlaren (15 september 2006)