3809
Sök

Nu jävlar blir jag galen. koppling på e39

DräparN
32 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
först brinner bilfan upp så köper jag en fin bil så det inte ska bli några problem:P När jag ställde den igår kväll så fungera det hur bra som hellst men imorse så är kopplingen helt slapp och fastnar längst ner . inget motstånd över huvudtaget.  kan ju skriva att det var 5minus igår kväll och 18imorse, kanske har nått med kylan att göra? bilen är en BMW 523i e39-96a förövrigt. vore jävligt tacksam för svar om vad som har hänt då jag inte är så insatt i bmw:P
Senast redigerat av dennaa91 (5 januari 2010)

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 januari 2010
Kopplingens huvud eller slavcylinder som gett upp, brukar hända precis så som för dig, efter en kall natt så är kopplingen död när man sätter sig i bilen. Oftast är det slavcylindern som ger upp, det var det iaf i mitt fall...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

DräparN
32 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
okeej. Hmmm det är säkert svindyrt till den här modellen? bara till amazon jag har kosta den närmare 1000 spänn att köpa:/

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 januari 2010
Kostar ungefär samma, troligen under 1000 lappen (slavcylindern). Finns även repsats att köpa, kolla på Mekonomen

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

DräparN
32 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
okeej! tack så mycket för hjälpen!

564 Inlägg
5 januari 2010
Ofta är orsaken slarv med byte av bromsvätskan. Bromsvätskan blir mättad av vatten, och sedan när det blir kallt så fryser systemet och packningarna ryker. Nu vet inte jag om just ditt haveri berodde på dålig bromsvätska, men det kan ju vara bra att kolla upp? smile

DräparN
32 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
det kan nog mycket väl ha med bromsvätskan att göra! jag har inte kollat bromsvätskan då jag bara har haft bilen ett par dagar (vet att det var dumt att inte kolla:P) . måste springa ut och kolla det nu bara för det.. tack för svaren:)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
5 januari 2010
slavcylindern kostar under 500 kronor till e39 smile

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

689 Inlägg
5 januari 2010
Ett vanligt fel på e39 är att det vattenfylls i samma utrymme som bromsbomben sitter pga att dräneringarna blir igentäppta och de fryser sedan till is..
Sitter om du tar bort konsollen för VÄ kupéfilter

Sök