3550
Sök

Inget ljud i basarna. Hjälp!

55 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
tja!

har nu efter en höst med hårt slit äntligen lyckats bli klar med mitt ljudbygge.
dock så stötte jag på ett litet problem nu när jag skulle prova det hela.
när jag ska starta steget så lyser både "Power" och "Overcurrent Protection". OP slocknar efter några sekunder men det kommer inte så mycket som ett knyst ut ur högtalarna.
Detta är mitt första bygge och mina kunskaper är begränsade, så hoppas att det finns någon här som skulle kunna hjälpa mig.

MVH S
Senast redigerat av svenne-banan (22 december 2009)

1 468 Inlägg
22 december 2009
svenne-banan skrev:
tja!

har nu efter en höst med hårt slit äntligen lyckats bli klar med mitt ljudbygge.
dock så stötte jag på ett litet problem nu när jag skulle prova det hela.
när jag ska starta steget så lyser både "Power" och "Overcurrent Protection". OP slocknar efter några sekunder men det kommer inte så mycket som ett knyst ut ur högtalarna.
Detta är mitt första bygge och mina kunskaper är begränsade, så hoppas att det finns någon här som skulle kunna hjälpa mig.

MVH S

felkopplat. kolla över ström o allt. du kanske har råkat sätta minus på plus? lätt hänt om man inte tänker sig för.
För e säker på att du har ett strömproblem iaf. plusen kanske jordar någonstans där den inte ska? kanske håller på o går sönder i höljet vid torpedväggen?

446 Inlägg
23 december 2009
kolla så att du kopplat basen/basarna rätt, för när mitt steg indikerar OP så betyder det kortis i basarna tongue

107 Inlägg
23 december 2009
kan även vara att basarna är kopplade i för låg ohm och slutsteget slår ifrån direkt.

55 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Kablarna har jag gått igenom så att de ska sitta som de ska. + till + o jord till jord.. men ska skruva upp lådan o se så att de är kopplade rätt.

tacksam för all hjälp big_smile

Turbo260
24 december 2009
Säkringen på strömkabeln hel?
Ordentlig jordning?
Samma storlek på båda strömkablarna?
Lågnivåkabeln inkopplad?
Remotekabeln inkopplad?
Gain kanske står på 0?

Du skrev + till + och jord till jord. Hoppas du menar med jord, - på steget och inte i karossen.

55 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Turbo260 skrev:
Ordentlig jordning?
Lågnivåkabeln inkopplad?
Remotekabeln inkopplad?
Gain kanske står på 0?

Du skrev + till + och jord till jord. Hoppas du menar med jord, - på steget och inte i karossen.

ska man inte koppla - till karossen? yikes

16 197 Inlägg
5 januari 2010
svenne-banan skrev:
Turbo260 skrev:
Ordentlig jordning?
Lågnivåkabeln inkopplad?
Remotekabeln inkopplad?
Gain kanske står på 0?

ska man inte koppla - till karossen? yikes

minus på steget jordar man i karossen..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 914 Inlägg
5 januari 2010
kontrollera strömmen sedan kan du göra så att koppla lös alla kablar som går förutom remote (startar steget) och plus även minus (jorda på ett STABILT ställde och fuska inte. då kan du riva sönder stereon) går steget ändå i protect??

Sök