ToniR skrev:
hahaha nee du var snäll o förklara lite mer är inte direkt en bil elektriker förklara gärna mer
och om du misstänker kanske något annat körde idag 12 mil utan problem den starta direkt sedan började de klydda igen
jag hade samma problem som du och kunde den stå utan ström efter någon minut. tänkte det var ett liknande fenomen då min säkring nummer 5 spökar
det är klockan i mitt fall som jävlas.
men denhär stannar hux flux bara eller??
är det så?
isf pröva rycka och slita lite i nyckeln och se om det funkar då när den dör isf (om den saktar ner från t.ex. 70kmh) (om så är fallet så är det ju tändninslåset, det kan börja ta ström ibland),
när du stannat av och börjat köra efter en tid, då när du skulle åka, stannade den helt eller och stod död och kunde inte rubba sig? startmotorn var helt död. inte ens klicket
mät hur mycket bilen i sig tar i ström. alltså ställ t.ex. multimetern i detta läge (gula kabeln ska du inte bry dig om)
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=782103och sätt multimetern i serie med t.ex. pluspolen på batteriet och kabelskon som sitter runt pluspolen.
dvs batteriets pluspol -> multimeter -> pluskabeln
återkom med resultat.
en till grej. kolla även voltantalet när du har bilen igång och när du slagit av bilen. tar den inte ovanligt mycket ström (min tar 36mA t.ex.) så kolla även när den inte varit igång på kanske 7h hur mycket ström den har då i volt.