Tjo, ska koppla in dörrhögtalarna på steg idag hade jag tänkt, men frågan är då, går det att sätta steget under hansfacket i fram och sen vart ska jag dra kablarna på ett snyggt o enkelt sett?
bilen är en Volvo 945. steget är ett mds GP2 och har kollat upp det är stabilt i 2 ohm.
har du något annat steg? ska du ha det steget med egen ström/jord eller ska du dela upp strömmen, annars är väl kanske vanligast att man har stegen i skuffen och drar högtalarkablar lägst med trösklar och så.
Får du plats med steget där fram ha det lätt där, blir kortare strömkablar mm. Folk sätter oftast steget där bak pga av platsbrist men får de plats ska de absolut sitta där fram som du tänkt.
jo mén har du tänkt att dra en ny ström/jord kabel till det andra steget eller ska du dela upp 1 strömkabel till 2? annars kvittar det väl så länge det finns lite utrymmer runt det så det inte blir 1milj grader varmt och att det är torrt där det sitter.
Har själv både gp2 och gp-800, jag satte mitt gp2 bakom handsfacket, du tar ut handsfacket o sätter´t där bak på handsfacket, de blev grymt bra på min iaf, har iofs en 740