3287
Sök

Rättegång? Toning? haha?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
9 januari 2010
JapMax skrev:
Ekis! skrev:
Och så bytte TS tråd fick inte de svar han ville höra tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 71&p=3

Ja, det förstår jag när sånna som du kommer in och tror du är kungen och snackar skit hela första sidan.

haha mister kick in the face.. lol

2slow

120 Inlägg
9 januari 2010
Om du nu torkar dig i röven med 500ingar så vad är problemet att betala bötern direkt?! istället för att åklagare ska sitta och utreda dina skitsaker medans allvarligare brott skjuts upp längre fram pga att du vill "pröva" om du ska få böter. Tänk på brudar som blivit våldtagna som väntar på att de ska bli rättegång och sätta dit idioten/idioterna.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 januari 2010
lance skrev:
Om du nu torkar dig i röven med 500ingar så vad är problemet att betala bötern direkt?! istället för att åklagare ska sitta och utreda dina skitsaker medans allvarligare brott skjuts upp längre fram pga att du vill "pröva" om du ska få böter. Tänk på brudar som blivit våldtagna som väntar på att de ska bli rättegång och sätta dit idioten/idioterna.

+1. Man gjort fel och fått böter för det = Betala. Är inte så jättesvårt... Sluta upp med att torka sig där bak med penarna och betala med dom istället.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

112 Inlägg
9 januari 2010
Nehe skrev:
Blir nog inte ens rättegång för din del.. Skulle gissa på ett strafföreläggande ala 500kr direkt när det hamnar på Åke Åklagares bord.

Där  har  du  så  jävla  fel!!!!!!!!!!!!
Jag  körde  hem  sent en  natt  i  maj!  och belyssningen  funka  inte  på instumenteringen  så låg  57 km/h  på  50 väg!  och  blir  tagen av en jävla  kamera! Blir förhörd under  september  och  neker till det då säger  dom att  hade  jag  kört  56  Km/h  istället  för 57 km/H så  hade   kameran  ej  tagit  kort   så en km/h kostar  2000 och  aldrig  att  jag betalar  det!
Nu  fick  jag brev  att   jag  blivit  stämd  så   kommer  bli rättegång!
då  stämningen  kom från tingsrätten!! 
så Åklagaren  väljer  gå  vidare   fast  det  bara  var  1  km/h

5 198 Inlägg
9 januari 2010
945_turbo skrev:
Nehe skrev:
Blir nog inte ens rättegång för din del.. Skulle gissa på ett strafföreläggande ala 500kr direkt när det hamnar på Åke Åklagares bord.

Jag  körde  hem  sent en  natt  i  maj!  och belyssningen  funka  inte  på instumenteringen  så låg  57 km/h  på  50 väg!  och  blir  tagen av en jävla  kamera! Blir förhörd under  september  och  neker till det då säger  dom att  hade  jag  kört  56  Km/h  istället  för 57 km/H så  hade   kameran  ej  tagit  kort   så en km/h kostar  2000 och  aldrig  att  jag betalar  det!

beror nog lite på brottets art.. .fortkörning tillhör bland dom grövre.. tydligen...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 januari 2010
Lite skillnad på 2000 och 500 kanske?
Sen fortkörning och solfilm. Det är nog lite allvarligare med fortkörning iså fall..
MVH.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

57 Inlägg
9 januari 2010
Nu är det såhär att en "otonad" orginalruta har redan sänkt ljusgenomsläppet till 80-90% , alltså med andra ord att ljusgenomsläppet på 100% dras ner till 80-90% redan då du monterar en ruta i en bil.
100% ljusgenomsläpp räknas att du då inte har nån ruta i bilen givetvis.
Du ska då ha 70% ljusgenomsläpp så nu kan du ju räkna om hur många procent du får ha tonat, så märker du att dina 30% kan du slänga nånstans;)
Jag har pratat med en besiktningsman som sa att redan med en helt transparent solfilm så understiger man kravet på 70% ljusgenomsläpp och med den "ljusaste" toningen brukar man normalt hamna under 50% ljusgenomsläpp.

Han sa även att en "orginaltonad" ruta från fabrik ligger när den är NY i bästa fall precis på gränsen och i många fall precis under för vad som är godkänt.

Tänk också på att en rutas ljusgenomsläpp som "otonad" minskar med åren, alltså ju äldre rutan blir.
Dock är det ju ingen jättestor minskning med flera 100% men det tåls ändå att ha i bakhuvudet;)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 januari 2010
945_turbo skrev:
Nehe skrev:

Det är ju fortfarande totalt 7km/h för fort så jag förstår inte hur du resonerar?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 198 Inlägg
9 januari 2010
te_wik skrev:
945_turbo skrev:
Nehe skrev:

Det är ju fortfarande totalt 7km/h för fort så jag förstår inte hur du resonerar?

Mvh Tommy

Jepp.. bara för att kameran fotar vid 7km så innebär det inte att 6km är lagligt. De skulle lika gärna ha 0 tolerans om det inte vore för att alla mätare inte visar samma.

112 Inlägg
9 januari 2010
Opelmadness skrev:
Sen fortkörning och solfilm. Det är nog lite allvarligare med fortkörning iså fall..
MVH.

förviso men  deta  var   mitt  ute  på landet  och går ner till 50  i 300 meter   och  kommer bara  fortsätta neka

5 198 Inlägg
9 januari 2010
945_turbo skrev:
Opelmadness skrev:
MVH.

förviso men  deta  var   mitt  ute  på landet  och går ner till 50  i 300 meter   och  kommer bara  fortsätta neka

Mitt ute på landet eller mitt i stan. .det är ff 50km/h

varför är det 50km/h  i 300 meter ?

9 108 Inlägg
9 januari 2010
Låser tråden som gått lite överstyr med ett par (omgjorda) visa ord. If you dont want to pay the fine, dont do the crime.

Sök