3354
Sök

Undrar om jag behöver spacers till mina fälgar

30 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Har köpt fyra 17tums ace fälgar till min 945 ,
han jag köpte dom av sa att dom skulle passa utan spacers nån som kan ha nå ide om dom gör det?

Kan jag skruva på dom och se om jag behöver spacers ?
inte så haj på fälgar .

tacksam för svar .smile

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 januari 2010
om dom passar utan spacers eller inte beror helt på vilket ET fälgen har samt bredden på fälgen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 749 Inlägg
8 januari 2010
Jag har 2 spacers som ligger om du skulle behöva det.
Tror de är 30mm.

Skruva på fälgarna och se efter om de tar i någonstans.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

30 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
okej . om det inte tar i så funkar det?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 januari 2010
ja, men kolla även om det tar i vid fulla rattutslag samt när det är folk i bilen.

1 749 Inlägg
8 januari 2010
Ja, då funkar det.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

926 Inlägg
8 januari 2010
Säger han som sålde fälgarna att dom passar så, kanske det är så? Säker kan man ju inte vara.
Annars låter du någon titta på hjulen när du provmonterar. Någon som du garanterat litar på.
Fälgen ska ha styrning i centrum, det ska gå att styra och fjädra ordentligt. Hjulen får inte ta i fjäderben, även under belastning. Skruvarna ska ta gäng ordentligt, passa mot konor, och inte gå igenom för långt.
För att få bra vägkänsla SKALL offsett vara som orginal.

Mats

139 Inlägg
8 januari 2010
NITROUS skrev:
om dom passar utan spacers eller inte beror helt på vilket ET fälgen har samt bredden på fälgen.

Grymt bra svar ! Nu vet han ju precis!

Ja, det är bara och testa och montera fälgen så ser du ju om det behövs. En spacer har du ju för att hjulet ska gå fritt. Så om det inte går fritt så behövs det en spacerplatta.

30 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
det som är lite knepigt är att jag itne har nå däck på fälgarna än så de är svårt att kolla . skulle vilja veta innan jag köper däck om dom skulle passa utan spacers ,

926 Inlägg
8 januari 2010
_TeeZe_ skrev:
det som är lite knepigt är att jag itne har nå däck på fälgarna än så de är svårt att kolla . skulle vilja veta innan jag köper däck om dom skulle passa utan spacers ,

Om du läser mitt inlägg så ser du att det finns ganska många saker du/ni kan kolla även utan däck!

Mats

30 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
ja de är sant . de är väl bara prov montera och kolla , men hur menar du med att dom ska  passa mot konor, och inte gå igenom för långt. ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 januari 2010
_TeeZe_ skrev:
ja de är sant . de är väl bara prov montera och kolla , men hur menar du med att dom ska  passa mot konor, och inte gå igenom för långt. ?

att du har bultar med rätt vinkel på konan, coh att dom går i som dom ska, och inte är för långa eller för korta.

30 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
okej . då får jag kolla upp det .

Tack

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 januari 2010
vad är det för fälgar då ? kan va bra att veta så kan man säga direkt om dom passar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Jävel
2 018 Inlägg
8 januari 2010
om det kommer hugga i nånstans så är det i fjäderbenet fram. Så kolla extra noga där smile Om bilen är låg kan även skärmkanter bak bli ett problem när du får på däcken.

You got to risk it, to get the biscuit :)

30 Inlägg
9 januari 2010
Trådstartare
får ha koll på det .

Det jag vet är att de är fem ekrade ace fälgar .

Sök