Säger han som sålde fälgarna att dom passar så, kanske det är så? Säker kan man ju inte vara. Annars låter du någon titta på hjulen när du provmonterar. Någon som du garanterat litar på. Fälgen ska ha styrning i centrum, det ska gå att styra och fjädra ordentligt. Hjulen får inte ta i fjäderben, även under belastning. Skruvarna ska ta gäng ordentligt, passa mot konor, och inte gå igenom för långt. För att få bra vägkänsla SKALL offsett vara som orginal.
om dom passar utan spacers eller inte beror helt på vilket ET fälgen har samt bredden på fälgen.
Grymt bra svar ! Nu vet han ju precis!
Ja, det är bara och testa och montera fälgen så ser du ju om det behövs. En spacer har du ju för att hjulet ska gå fritt. Så om det inte går fritt så behövs det en spacerplatta.
det som är lite knepigt är att jag itne har nå däck på fälgarna än så de är svårt att kolla . skulle vilja veta innan jag köper däck om dom skulle passa utan spacers ,
det som är lite knepigt är att jag itne har nå däck på fälgarna än så de är svårt att kolla . skulle vilja veta innan jag köper däck om dom skulle passa utan spacers ,
Om du läser mitt inlägg så ser du att det finns ganska många saker du/ni kan kolla även utan däck!
om det kommer hugga i nånstans så är det i fjäderbenet fram. Så kolla extra noga där Om bilen är låg kan även skärmkanter bak bli ett problem när du får på däcken.