2853
Sök

Bygga om a-traktor till bil!

4 005 Inlägg
3 januari 2010
TooS skrev:
Hej TooS !! Först beklagar vi det sena svaret som beror på mycket hög arbetsbelastning. Svaret på din fråga om att bygga "yillbaka" en A-traktor till en Duett (ursprungsbilen) måste den helt återställas till samma skick som den var innan ombyggnaden och det gäller både utvändig och invändig. Om du vill svara på detta meddelande via e-post trycker du på "svara"-knappen. Det är viktigt att du inte ändrar i rubrikraden ("Ämne") för att ditt svar ska hamna rätt.  Med vänlig hälsning Fordonsupplysningen
Vägtrafikavdelningen
Transportstyrelsen
Box 267781 23 Borlänge
www.transportstyrelsen.se
Telefon: 0771-503 503   
Hej!  Detta e-postmeddelande rör ett ärende du har registrerat hos Vägverket.
Beskrivning: -------------------------------------------Från: FB-TS-RES-Registrator TS[SMTP:KONTAKT@TRANSPORTSTYRELSEN.SE]Skickat: den 16 juni 2009 09:43:43Till: Transportstyrelsen Uppl FordonÄmne: VB:
Automatiskt vidarebefordrat av en regel    Bilaga Email30358.eml:
hejsan!!
jag undrar bara om man får regga om en a-traktor som då är ombyggt säg en duett till bil igen??
bara då igenom att ändra bilens "inre" och inget på det yttre. tänkte på att regga den som amatörbyggt fordon eller något sånt. mvh TooS

Detta va det jag fick smile bara så ni vet att jag inte försökte lura er wink

Stämmer bra det, men som JonR säger så blir det som ombyggt fordon, inte som OriginalDuett.

Visst kan det vara lite tråkigt att ta bort ännu en a-traktor från marknaden, men väldigt roligt med en personbilsklassad a-traktor. Det kommer skapa förvåning. smile

Kör hårt! Men tänk på att det är en HEL del arbete framför sad

Med-lem
50 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Hool skrev:
Är det fjädring bak?

Jepp, bladfjädrar och stötdämpare:) Endast epa-traktorerna som saknade fjädring. smile

TooS skrev:
*text*

Ajdå! Aja, där ser man.. hmm Tack så mycket för svaren alla! Tråden kan låsas! smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
3 januari 2010
linuslinje skrev:
TooS skrev:
Hej TooS !! Först beklagar vi det sena svaret som beror på mycket hög arbetsbelastning. Svaret på din fråga om att bygga "yillbaka" en A-traktor till en Duett (ursprungsbilen) måste den helt återställas till samma skick som den var innan ombyggnaden och det gäller både utvändig och invändig. Om du vill svara på detta meddelande via e-post trycker du på "svara"-knappen. Det är viktigt att du inte ändrar i rubrikraden ("Ämne") för att ditt svar ska hamna rätt.  Med vänlig hälsning Fordonsupplysningen
Vägtrafikavdelningen
Transportstyrelsen
Box 267781 23 Borlänge
www.transportstyrelsen.se
Telefon: 0771-503 503   
Hej!  Detta e-postmeddelande rör ett ärende du har registrerat hos Vägverket.
Beskrivning: -------------------------------------------Från: FB-TS-RES-Registrator TS[SMTP:KONTAKT@TRANSPORTSTYRELSEN.SE]Skickat: den 16 juni 2009 09:43:43Till: Transportstyrelsen Uppl FordonÄmne: VB:
Automatiskt vidarebefordrat av en regel    Bilaga Email30358.eml:
hejsan!!
jag undrar bara om man får regga om en a-traktor som då är ombyggt säg en duett till bil igen??
bara då igenom att ändra bilens "inre" och inget på det yttre. tänkte på att regga den som amatörbyggt fordon eller något sånt. mvh TooS

Detta va det jag fick smile bara så ni vet att jag inte försökte lura er wink

Stämmer bra det, men som JonR säger så blir det som ombyggt fordon, inte som OriginalDuett.

Visst kan det vara lite tråkigt att ta bort ännu en a-traktor från marknaden, men väldigt roligt med en personbilsklassad a-traktor. Det kommer skapa förvåning. smile

Kör hårt! Men tänk på att det är en HEL del arbete framför sad

Jag hörde med dom fler ggr på tele o allt om man fick behålla den så den liknar en a-traktor svaret var detsamma sad o det gick inte något annat håll än att man måste återställa den som dom sa.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 213 Inlägg
7 januari 2010
Inga problem att regga en a-traktor till bil igen, då registrerar den som ombyggt fordon. Ev behövs en förbesikning hos Sfro.  Sett flera fd a-traktorer som e lb-reggade.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
7 januari 2010
Men vem vet hur epan såg ut innan den byggdes om????
Om man skulle bygga om baken till en fin flak om det fanns såna?
Alternativ en skåpbil...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 januari 2010
Lägg inte ned detta, det måste ju gå att regga som ombyggt fordon (för det är ju just vad det är) köp SFROs bok och bygg om enligt den så måste den ju gå igenom

Rock'n Roll

Med-lem
50 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Jag har läst mycket i SFRO´s bok. Pratat med bilprovningen också. Det går inte! Hade inte ramen vart kapad så hade det gått med rätt besiktningsman. Tråkigt nog. neutral Kan gå om man reggar den som amatörbyggt. Men då blir det som en ny årsmodell, o då blir den inte billig och äga, vilket var tanken. smile

30 Inlägg
9 januari 2010
http://www.asfaltseliten.com/                 det är svaret på din fråga smile  gå in på sidan och kolla sedan på spalten till höger där det står bygga pickup smile

Sök