3067
Sök

Dodge Magnum GPS

10 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Har köpt en Dodge Magnum från 2005. Den är från USA och har navigator. Kan man programmera om den så den fungerar i Sverige?

Tacksam för svar...

Micke

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 juni 2009
borde inte dodge verkstäder ha såna prylar? lär ju va som alla andra gpser dvs byta karta ?

4 005 Inlägg
22 juni 2009
mickeruda skrev:
Har köpt en Dodge Magnum från 2005. Den är från USA och har navigator. Kan man programmera om den så den fungerar i Sverige?

Tacksam för svar...

Micke

Sitter det inte en pioneer avic-hd i dem?
Pioneer Sverige har lösningar för detta, men vägrar göra det. Finns en del trådar om det.

Men är det inte en pioneer avic så vet jag inte. Ring närmaste dodge-återförsäljare.

10 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Ursäkta för denna dumma fråga... Hur vet jag om det sitter en hd i den då? Å jag tror inte att det bara är att byta skiva... Har nämligen hört att det skulle kosta typ 30.000 att byta ut den usa-programmerade mot en europa prog.... hmm ja man vill ju helst ha Sverige med i gps:en...

4 005 Inlägg
22 juni 2009
mickeruda skrev:
Ursäkta för denna dumma fråga... Hur vet jag om det sitter en hd i den då? Å jag tror inte att det bara är att byta skiva... Har nämligen hört att det skulle kosta typ 30.000 att byta ut den usa-programmerade mot en europa prog.... hmm ja man vill ju helst ha Sverige med i gps:en...

Om du har HDD-modellen så behöver du inte ha dvdskivan med kartor i. Så har jag förstått det iaf, men det kanske är fel.

Nä exakt, det fungerar inte bara att byta dvdskiva med kartor, din gps måste programmeras om att acceptera de europeriska kartorna.

För 30 000 så kan du lika gärna köpa en ny svensk enhet och byta ut. Pioneer sverige byter inte programvara i dem så det är intressant vart denna källa och kostnad kommer ifrån.

10 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Har fått lite av ett I-landsproblem på halsen.

Har en bil importbil med usa-gps, eftersom att jag är totalt ointresserad av att hitta till något ghetto i staterna utan mer är intresserad av att lokalisera mig i dom svenska skogarna så har jag lite funderingar på hur jag ska kunna lösa detta..

Som jag förstår det funkar det itne med att bara byta nån skiva osv utan det krävs ett byte av enhet. ny kostar den runt 30 tusen och det känns överkurs.

Detta skriver Palleninja på zatzy.com

Exclusive cars fixar GPSn till EU för 10 lax om du har MyGig

Detta skriver A på zatzy.com

Problemet är att tråden inte kommer fram till något utan bara rinner ut i sanden... sad

Fan å....

10 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
tror jag har skivan i spelaren... ska kolla idag. Så jag återkommer med svar.. smile

10 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
mickeruda skrev:

Om du har HDD-modellen så behöver du inte ha dvdskivan med kartor i. Så har jag förstått det iaf, men det kanske är fel.

Nä exakt, det fungerar inte bara att byta dvdskiva med kartor, din gps måste programmeras om att acceptera de europeriska kartorna.

För 30 000 så kan du lika gärna köpa en ny svensk enhet och byta ut. Pioneer sverige byter inte programvara i dem så det är intressant vart denna källa och kostnad kommer ifrån.

Skivan sitter i spelaren... Finns det inget att göra?

4 005 Inlägg
24 juni 2009
mickeruda skrev:
linuslinje skrev:
mickeruda skrev:

Skivan sitter i spelaren... Finns det inget att göra?

Har du kollat vad du har för märke/modell då?

10 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
ne... å vet fan inte hur jag kollar upp det heller... sad

42 Inlägg
11 januari 2010
priset jag fick handlade inte om att programera om den utan att byta den till en svensk.
fick även höra nyligt att eftermarknadsprylarna inte funkade på awd av nån jävla anledning.
EDIT: missuppfattade det hela var ju inte mitt inlägg det pratades om utan svaret som jag för övrigt aldrig läst. ska ringa ex. cars o se vad A skriver om

det verkar aldrig komma nån lösning på skiten..

så man kan bli bitter
Senast redigerat av palleninja (11 januari 2010)

Sök