Har köpt en vanlig larmatrapp som blinkar rött som har en plus o en minus kabel men jag vet inte hur jag ska koppla in den så den inte blinkar hela tiden utan när bilen är avstängd och en on off knapp orkar jag man inte med i längden. Någon som vet för jag blir inte klok
Enklast är ju att koppla den till en knapp där du styr den istället. Annars funkar turboforssen's idé, men kommer dock ej på något ställe som har jord när bilen är avstängd men inte när man kör.. Hum.
oj fel utav mig jag reddar den här till dig: svart skall till MEM-kablen i stereon sen röd(+) kan han sätta på ciggarett-uttaget (om det funkar) då släcks den när du sätter han i radio-läge samt när du startar bilen
ÄR stereon ordentligt kopplad kan du sätta plus på MEM-kablen (gula) den får ström när han är avstängd sen svart är jord
Mem kabeln är konstant ström på. O på gamla hinkar som killen förmodligen monterar larmatrappen på eftersom det inte finns någon normal person som monterar atrapp på en nybil så är cigg uttaget alltid ström i!!!Hittils har han turbofräsen eller va han hette bästa idéen hittills!!!