3126
Sök

Bilköp 20-25000 kr klassen

338 Inlägg
11 januari 2010
En 850 t5 såklart kör ju ifrån de flesta nämnda bilarna här orginal
i med ett chip så går den genast ännu bättre för endast 3000 spänn.
http://sv.bsr.se/products/t543/

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 januari 2010
Mange_GVe skrev:

Dock kommer ju motorn rasa rätt fort. de tål ju inte ett skvatt.

500 Inlägg
11 januari 2010
Rquired skrev:
Sen vill jag åter igen lyfta fram det här med kommunikationen mellan bil och förare, om så någon presenterar en tid på 9.27 för Saab 9000 så tror inte jag att en glad amatör (som jag skulle tro att vi får kalla oss) hade kört den lika snabbt som Bmwn.

Haha vadå typiskt Bmw förare att skriva något sådant. Även om man lägger upp konkreta bevis stämmer inte dessa.
Även om du vinner så förlorar du wink

huh?
10 427 Inlägg
11 januari 2010
Mange_GVe skrev:
Volvo740an skrev:
steifan skrev:

159hk på ~1400kg, så ungefär samma vikt/effekt som andra icke-turbobilar.
Går som 850 GLT, Golf GTI 16V osvosv men ganska limiterad toppfart *hosthost*. wink

Kanske inte så upphetsande ljud, men bättre än en 8v-sohc-fyra tongue

Dom drar faktiskt en 850 glt rättså rejält 0-180 km/h, det har du själv länkat till wink Nån tysk sida va de nog

Ja men visst de vill jag se när en 740glt drar en 850glt rejält wink

Vilket trådlyft. Har testat 850 GLT vs 740 GLT 16V en gång (~100-200km/h),
gick helt jämnt till ungefär 200km/h, var det någon modernare "halare" bil som
fick vissa fördelar wink

175 Inlägg
11 januari 2010
Funkiee skrev:
Mange_GVe skrev:

Here we go again big_smile
Är ju inte direkt att t5an rasar av ett chip roll Är ju som att jag skulle säga att Saabarnas lådor rasar när man chippar

För 25k skulle jag nog säga E34 525 eller Omega 3000 tongue mest för jag gillar utseendet på dem smile
Eller varför inte en 850 T5 eller saab 9-5 , fina bilar båda två

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2010
Nocturnal skrev:
Rquired skrev:
Sen vill jag åter igen lyfta fram det här med kommunikationen mellan bil och förare, om så någon presenterar en tid på 9.27 för Saab 9000 så tror inte jag att en glad amatör (som jag skulle tro att vi får kalla oss) hade kört den lika snabbt som Bmwn.

Haha vadå typiskt Bmw förare att skriva något sådant. Även om man lägger upp konkreta bevis stämmer inte dessa.
Även om du vinner så förlorar du wink

Vad dumt att ta en sak ur sitt sammanhang, om du läser helheten av vad där står så har ingen lagt upp en tid för någon Saab-modell. Det finns inga konkreta bevis, och jag har aldrig påstått att dessa icke-existerande bevisen inte stämmer.

Vad jag däremot skrev var att jag tror att en amatör (vågar) kör(a) Bmw fortare, eftersom känslan av kontroll är större än i en Saab där hjulen "tumblar runt vid acceleration"

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 587 Inlägg
11 januari 2010
Mkt folk verkar snacka här positivt om just deras bil.. Den dom äger, dumt o jämföra bilar prestandamässigt endast, jämför ekonomi, och hur pass billig/dyr den är att äga, dvs försäkring, reservdelar, och sensist men inte minst, hur hållbar är bilen året runt smile !

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
11 januari 2010
Tror inte att Kalervoo är intresserad av vartiderna på någon ring, utan vad som passas att köras av medelsvensson. Jovisst kan man ha pajkastning, men jag tror inte att det påverkar hans beslut.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 januari 2010
Nisse1 skrev:
Funkiee skrev:
Mange_GVe skrev:

Here we go again big_smile
Är ju inte direkt att t5an rasar av ett chip roll Är ju som att jag skulle säga att Saabarnas lådor rasar när man chippar

För 25k skulle jag nog säga E34 525 eller Omega 3000 tongue mest för jag gillar utseendet på dem smile
Eller varför inte en 850 T5 eller saab 9-5 , fina bilar båda två

Går ju fan inte o säga saker som man har erfarenhet utav utan att folk ska börja trigga igång ens sinne för o verkligen börja käbbla, men det är bara dumt, man får inte säga vad man vill nämligen...

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
11 januari 2010
Det finns bara en bil som är absolut bäst, och det är min grannes opel corsa från 97, för det sa dom på bilprovningen!

Sådeså!

508 Inlägg
11 januari 2010
popcornen är med mig...

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 januari 2010
Audi 100 Turbo?

Laddar 0.35 orginal, men har potential för så mkt mer.
Chippa upp den så får du driftsäkra 200hk+

Audi Coupé

Kan få 20v för det priset, 175hk, inte fy skamm.
Har du tur kanske du hittar fin quattro oxå. kul som fan nu i vinter

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

338 Inlägg
11 januari 2010
Funkiee skrev:
Mange_GVe skrev:

hahaha! big_smile

338 Inlägg
11 januari 2010
steifan skrev:
Mange_GVe skrev:
Volvo740an skrev:

Dom drar faktiskt en 850 glt rättså rejält 0-180 km/h, det har du själv länkat till wink Nån tysk sida va de nog

Ja men visst de vill jag se när en 740glt drar en 850glt rejält wink

Vilket trådlyft. Har testat 850 GLT vs 740 GLT 16V en gång (~100-200km/h),
gick helt jämnt till ungefär 200km/h, var det någon modernare "halare" bil som
fick vissa fördelar wink

haha ja mkt möjligt men inte drar den ifrån rejält iaf big_smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2010
Elda skrev:
Severin skrev:
Mkt folk verkar snacka här positivt om just deras bil.. Den dom äger, dumt o jämföra bilar prestandamässigt endast, jämför ekonomi, och hur pass billig/dyr den är att äga, dvs försäkring, reservdelar, och sensist men inte minst, hur hållbar är bilen året runt smile !

3000 kr/år i fasta avgifter (försäkring, skatt och bes)  drar 0.7-1.0. reservdelar finns i varje buske, eller nya billigt. Har haft min bil i 2 år nu och fått byta 1 kylarslang som gått sönder (tkr att 24 år är helt OK för en gummislang wink )

saab 900 T16, prestanda, ekonomi och komfort i samma maskin. Dessutom billig att köpa.

Citerar från din bils sida på http://www.garaget.org/?car=93427 under "Motor, växellåda och avgassystem". Om jag nu inte ser helt fel står där "rasad låda" med? wink

red daddy
11 januari 2010
Har killen köpt nån bil än? Hmm...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 januari 2010
Elda skrev:
Rquired skrev:
Elda skrev:

3000 kr/år i fasta avgifter (försäkring, skatt och bes)  drar 0.7-1.0. reservdelar finns i varje buske, eller nya billigt. Har haft min bil i 2 år nu och fått byta 1 kylarslang som gått sönder (tkr att 24 år är helt OK för en gummislang wink )

saab 900 T16, prestanda, ekonomi och komfort i samma maskin. Dessutom billig att köpa.

Citerar från din bils sida på http://www.garaget.org/?car=93427 under "Motor, växellåda och avgassystem". Om jag nu inte ser helt fel står där "rasad låda" med? wink

en bil är aldrig bättre än vad föraren gör den smile jag rasade min låda genom att idiotböörna och knappt koppla när jag växlade, har svårt att hitta den bil som håller länge för den behandlingen smile min höll i över 4 månader, tycker jag e bra betyg.

Vart tvungen att jävlas lite wink

Sök