3205
Sök

Mobilsurf - ca hur mycket mb / månad?

Saab raggare : )
887 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
#1
Hej! Ska köpa en Htc Hero.. och då självklart ha fritt mobilsurf.. men frågan är vilken operatör

flesta har typ.. för ca 60 kr /mån får man tanka till 0.5 gb med full hastighet..
men hur mycket surfar man ca? vet ju såklart att de är olika men.. tänkte höra hur mycke ni "laddar" ner /månad.

jag kommer inte sitta o kolla videor och sånt.. bara surfa runt, ladda ner lite apps och så.

t ex halebop sänker till 57 kb/s efter 0.5 gb.. telia till 120 kb / s .. telenor sänker inget.. ( men har dyrare på andra poster)

tacksam för svar

Turbo.. Because Im worth it :)

2 337 Inlägg
31 december 2009
#2
Jag har alltid haft Telenor, det är väldigt skönt att slippa dataspärren. Vissa dagar fular bredbandet ur sig (iaf för mig), då sitter man där med mobilen i datorn och surfar hejvilt.

Saab raggare : )
887 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
#3
mjo.. men dom är dyrare på annat.. vill sms.a gratis .. skickar maaaassa. då blire dyrt me telenor

du vet inte hur mycke det är / mån du surfar btw?
Senast redigerat av zwich (31 december 2009)

Turbo.. Because Im worth it :)

36 Inlägg
31 december 2009
#4
Har en iPhone 3GS med 0.5gb fri surf. Startade om "räknarn" 7'e December och nu har jag surfat för 117mb..
Tycker själv att ja e inne rätt ofta o kollar facebook o så. Sen gör de ju faktiskt inget om du överskrider den gränsen, hastiheten blir ju bara strypt.

2 337 Inlägg
31 december 2009
#5
För min del varierar det, den här månaden har jag surfat drygt 150 mb, vilket är ganska lite. Upp mot en 7-800 mb per månad är inga ovanligheter, men då använder jag som sagt telefonen som modem en del. Sen blir det mycket Youtube och sånt i telefonen.

Saab raggare : )
887 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
#6
Mofftre skrev:
Har en iPhone 3GS med 0.5gb fri surf. Startade om "räknarn" 7'e December och nu har jag surfat för 117mb..
Tycker själv att ja e inne rätt ofta o kollar facebook o så. Sen gör de ju faktiskt inget om du överskrider den gränsen, hastiheten blir ju bara strypt.
sant .. men tänkte.. fördelar med halebop t ex annars.. o dom stryper till 57kb.. känns .. segt.. försig så köper jag nog de obundet så kan ju avsluta.. får nog kanske bli halebop.. hm..

tack för svaret smile

Turbo.. Because Im worth it :)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 december 2009
#7
Har fritt surf hos Telia, med hastighet som stryps efter 5gb. Men har aldrig varit där uppe och nosat, väldigt sällan jag använder över 2gb per månad. Oftast mindre, kring 1gb trots att den kopplas till datorn ibland smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Norrlänning
1 453 Inlägg
31 december 2009
#8
ja jobbar på Telia och har telia själv till min iphone. ja betalar 199kr/ månaden för fri surf, och då får ja tanka 5GB utan strypt hastighet, och ja betalar 100 kr för 5000 sms smile

De tycker ja är sjukt bra! smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

9 108 Inlägg
31 december 2009
#9
Jag brukar surfa mellan 60-120mb per månad (har Tele2, 1gb/mån för 39:-, det går inte att få längre roll) och då loggar jag in ett bra gäng gånger varje dag, lite google, lite aftonbladet, lite garaget och lite youtubefilmer ibland.. Det är en jäkla utmaning att nå upp till 500mb om du inte använder mobilen som modem kan jag säga smile

Har en Nokia 5800 för övrigt och använder mestadels Opera Mini 5 som komprimerar websidorna en del, går blixtsnabbt.


406 Inlägg
13 januari 2010
#10
Tele2s Erbjudande.

Mobil surf Small - 29 kr/mån
200 MB/mån med hastigheter upp till 6 Mbit/s, därefter 1:69/MB. 

Mobil surf Medium - 89 kr/mån
1 GB/mån med hastigheter upp till 6 Mbit/s (efter 1 GB/mån begränsar vi till 64 Kbit/s).

Mobil surf Large - 159 kr/mån
Fri surf med hastigheter upp till 6 Mbit/s (efter 5 GB/mån begränsar vi till 64 Kbit/s).

Hur mycket är 200 MB?

Exempel på dataförbrukning för 200 MB:
Aftonbladet wap: 2500 ggr
Sökning på Google: 13 000 st
Radio (mobil.sr.se): 600 min
Mail: 30 000 st
You Tube-klipp: 70 st
(exemplen är uppskattade och kan variera något).
Senast redigerat av DJeXCute (13 januari 2010)

MvH Glenn Wiberg


Sök