3541
Sök

Bilen hackar när den är kallt

Avstängd
39 Inlägg
11 januari 2010
Värm den med ett par strumpor

Fetast i stan !!
991 Inlägg
12 januari 2010
byt tändstift, tändkablar, fördelarlock och rotor är mitt tips  och fin olja är ju bra det med så det skadar väl inte med fräsch olja

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Arto
74 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Har bytat tändmodul och insprutning styrenhet nu går bilen som ny

Arto
74 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Vad kan hända om jag sätter tändmodul och insprutning styrenhet  från vw jetta på min bil?

1 697 Inlägg
13 januari 2010
Är det samma motor borde det inte va några problem.

Arto
74 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
jag tror att det är 2.0 på vw jetta.
Vet vet inte riktig
Men bilen går bra just nu

1 697 Inlägg
13 januari 2010
Haha, så du hittade inte likadana och hoppades tongue Vet inget om dessa, så säger inget så har jag inget sagt smile

Fetast i stan !!
991 Inlägg
13 januari 2010
det ska nog inte vara några problem smile   går den bra nu så är det nog inga problem

1 785 Inlägg
13 januari 2010
artem90 skrev:
Bilen hackar när motor är kallt och drar mycket bensin om man låter den stå 10-15 min så att motor blir varmt så går bilen som den ska.

Vad kan felet vara?????
VW Golf 2 Cl 1.8i

Jag hade kollat vilket kompressions tryck motorn har på cylindrarna för att garantera att det inte är en topplockspakning som är dålig. Jag hade också kontrollerat stiften och se om något avviker. Men det jag tror du har problem med är misständningar som gör sig gällande i kylan. Kolla kablarna så de har ordentlig kontakt och givetvis rotor och fördelarlock.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Fetast i stan !!
991 Inlägg
14 januari 2010
dbjanoz skrev:
artem90 skrev:
Bilen hackar när motor är kallt och drar mycket bensin om man låter den stå 10-15 min så att motor blir varmt så går bilen som den ska.

Vad kan felet vara?????
VW Golf 2 Cl 1.8i

Jag hade kollat vilket kompressions tryck motorn har på cylindrarna för att garantera att det inte är en topplockspakning som är dålig. Jag hade också kontrollerat stiften och se om något avviker. Men det jag tror du har problem med är misständningar som gör sig gällande i kylan. Kolla kablarna så de har ordentlig kontakt och givetvis rotor och fördelarlock.

han har ju redan fått ordning på den . står längre upp på denna sidan .

Sök