3644
Sök

Audi S2 -91 ACC ger bara full värme, kärvande spjällmotorer?

49 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Hej håller på att renovera min Audi S2 -91 som jag köpte för ett tag sedan,
och nu har jag kommit fram till ACn

problemet är det att den ger mig bara värme, kvittar vilket gradantal jag ställer panelen på den ger mig ändå full värme :S min egna gissning är att någon av spjällmotorerna kärvar/pajat sitter väl 2 stycken i bilen om jag inte är helt ute och cycklar?

och är det någon som vet exakt var i bilen dessa spjällmotorer sitter, vet att dom sitter någonstanns bakom instrumentbrädan men jag är inte så sugen på att riva bort hela instrumentbrädan så det vore kanon om någon vet detta, måste ju finnas ett par stycken som rensat ur sina AC paket ur sina S2or tongue (som kanske t.o.m är sugna på att skicka ner ett paket till mig för o få lite plats i garaget winktongue )

en liten bonus-fråga såhär på slutet tongue
finns det något sätt att byta ut den extremt fula Ac panelen som sitter på 91orna till någon av dom senare panelerna istället (någon adapter av något slag hade ju vatt smidigt :p)

tack för visat intresse
//Ugge

49 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
inte någon som har koll på var spjällmotorerna sitter?
börjar bli mer o mer säker på att det är dom som spökar nämligen =S
skulle spara mig massa tid och jobb om någon vet.

MVH Ugge

44 Inlägg
20 november 2009
Kolla med mojoman här på garaget, vet att han har rensat allt med AC:n bakom instrumenteringen.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 november 2009
Det finns en OBD i eccpanelen så du kan få fram felkoderna direkt i displayen. Kika här:
http://nordicaudi.com/index.php?url=ark … p&var=

Bör hjälpa dig med din felsökning. Lycka till!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

49 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
hej igen sry att jag inte svarat på era inlägg men det har varit annat som kommit emellan mitt lilla felsökningsprojekt tongue

Slängde iväg ett pm till mojoman o han hade helt riktigt ett helt paket som låg som han skulle kolla på åt mig, men han verkar ha glömt bort mig hmm

smidigt med dendär felsökningsgrejen te_wik, hittade en tråd om den till hela bilen me så tack så mycket för länken ^^

har rivit hela bilen innuti nu känns det som men igår så hittade äntligen jag en spjällmotor som inte verkade röra på sig vilka knappar jag än tryckte på tongue så ska prova o skicka lite spänning på den för o se om den funkar, om den inte gör det så kanske jag har löst gåtan^^

//Ugge

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 januari 2010
_Ugge_ skrev:
hej igen sry att jag inte svarat på era inlägg men det har varit annat som kommit emellan mitt lilla felsökningsprojekt tongue

Slängde iväg ett pm till mojoman o han hade helt riktigt ett helt paket som låg som han skulle kolla på åt mig, men han verkar ha glömt bort mig hmm

smidigt med dendär felsökningsgrejen te_wik, hittade en tråd om den till hela bilen me så tack så mycket för länken ^^

har rivit hela bilen innuti nu känns det som men igår så hittade äntligen jag en spjällmotor som inte verkade röra på sig vilka knappar jag än tryckte på tongue så ska prova o skicka lite spänning på den för o se om den funkar, om den inte gör det så kanske jag har löst gåtan^^

//Ugge

Låter bra smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök