17 januari 2010
Trådstartare
Hejsan, nu har jag köpt ny bil. en 960 95 och jag är sugen på att förbättre ljudet lite i den.
Jag har redan ett KICKER SX400.2 och ska ha ett KICKER SX650.1 ( om det kommer tillbaka från sin lagning, har varit på lagning i 5 månader snart) och i min förra 960 så hade jag ett DLS r6a kit fram och tyckte det lät bra förutom diskanten som i vissa låtar lät helt okej men i andra låtar oftast låtar med öppen hi-hat så blev den helt enkelt för skrikigt dock så har ju den diskanten i den kitet aldrig varit berömd för bra ljud.
Men i denna bilen så ska jag inte bygga om dörrsidorna utan jag ska ha 5,25 i dörrarna och diskanten uppe i brädan. Ni som vet hur 960 dörrsidor ser ut så vet ni att högtalarna sitter ganska långt ner är inte optimalt men orkar/ har inte tid för att bygga. Dock kommer jag dämpa dörrarna samt göra Alu ringar till högtalarna så de kommer sitta ordentlilgt.
Så nu till min fråga, en 5,25 som lirar lika bra som en r6 och en diskant som är bättre än t25 diskanten och lirar bra tillsammans med kicker steget. Max pris är 2000 sek. har kollat lite på DLS ms5 men mer förslag är bra!
Sen funderar jag på att byta HU också. jag har nu en Alpine 9854r som jag tycker låter bra men börjar bli väldigt gammal och har för lite kräm i lågnivån.
Så förslag på ny Hu är också bra, Har funderat på kenwood kdc8044 eller vad den heter, eller ska man lägga pengar på en beg 9855r? eller finns det några andra spelare med tidskomp osv samt bra volt på lågnivån? gärna lite kul ingångar som tex 3,5mm. På HU är prisnivån svår men säg max är 3000.
Tacksam för svar om det är någon som har orkat ta sej igenom denna text!
Mvh Johannes