2998
Sök

Eclipse12" + sinus lives l-a3000 ??

3 466 Inlägg
10 januari 2010
niqlaz skrev:
M_icke_ skrev:
niqlaz skrev:

okejokej men en dumm fråga: får ja ut 1600rms w ur steget då när ja har 4ohm på basen??

nej du får ut 900wrms i 2 ohm vilket din bas är på. Det blir blir ganska lagom till basens 750wrms.

okej, jag hadde för mej att basen va på 1500rmw men jag kan ju ha fel ochså;P

nepp jag kollade upp det tongue 750wrms/1500wmax

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

240 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
niqlaz skrev:
M_icke_ skrev:

nej du får ut 900wrms i 2 ohm vilket din bas är på. Det blir blir ganska lagom till basens 750wrms.

okej tongue men skulle ett CAD15 eller ett costic.. vara bättre för basen?

240 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
niqlaz skrev:
M_icke_ skrev:
niqlaz skrev:

costicen drar förbannat med ström, vet inte om batteriet jag har skulle palla för de hmm

2 914 Inlägg
10 januari 2010
niqlaz skrev:
niqlaz skrev:
M_icke_ skrev:

costicen drar förbannat med ström, vet inte om batteriet jag har skulle palla för de hmm

tror sinus live sl-a 3000 tar lika mycket tongue spara pengarna och använd steget du har och köp bra batterier istället tongue

Basknarkare
470 Inlägg
11 januari 2010
Om det är en äkta eclipse titan så pallar den med hemska effekter.. om det är den med äkta titankon. Tål hemskt mycke stryk, synd att dom inte säljs längre.. sad

Team Carbonize

240 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
Stejfaan skrev:
Om det är en äkta eclipse titan så pallar den med hemska effekter.. om det är den med äkta titankon. Tål hemskt mycke stryk, synd att dom inte säljs längre.. sad

okejokej hur kan man se att konen är av äkta titan..?

Basknarkare
470 Inlägg
12 januari 2010
niqlaz skrev:
Stejfaan skrev:

Den är tung och av metall såklart? tongue men har du nyss köpt den eller har du ägt den länge eller är den beg. ? kikade på din bild ser ut att va en titan iaf smile

Team Carbonize

Dieselpower!
534 Inlägg
12 januari 2010
Jasså så det är du som har steget på blocket, Behåll det förfan och använd det tillsammans med Eclipsen, kommer spela mkt bra wink

240 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Absolutjonas skrev:
Jasså så det är du som har steget på blocket, Behåll det förfan och använd det tillsammans med Eclipsen, kommer spela mkt bra wink

oki, ska nog göra det (=

240 Inlägg
12 januari 2010
Trådstartare
Stejfaan skrev:
niqlaz skrev:
Stejfaan skrev:

Den är tung och av metall såklart? tongue men har du nyss köpt den eller har du ägt den länge eller är den beg. ? kikade på din bild ser ut att va en titan iaf smile

den e begg och kosta ny ca 6000 ( väger 15kg;) )

Basknarkare
470 Inlägg
13 januari 2010
niqlaz skrev:
Stejfaan skrev:
niqlaz skrev:

Garanterat en eclipse titan smile bara o mosa på kräm men akta disten bara smile

Team Carbonize

240 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Stejfaan skrev:
niqlaz skrev:
Stejfaan skrev:

Garanterat en eclipse titan smile bara o mosa på kräm men akta disten bara smile

okei:D , akta vadå..?

Basknarkare
470 Inlägg
16 januari 2010
niqlaz skrev:
Stejfaan skrev:
niqlaz skrev:

okei:D , akta vadå..?

Dist, oren effekt från steget.. sök på forumet så får du en drös med trådar att läsa om de smile

Team Carbonize

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
16 januari 2010
Den basen ska ha ett KVALITETS STEG inte ett steg med massa watt på ett papper. Den där basen är old school. Sätt en astrimmad moppemotor i en buss så förstår du skillnaden på ett steg med strömkapacitet och fina komponenter, bara effekt kommer man inte lång med man ska ha vridet också (strömmen)

Kul att se en sån bas igen måste jag säga, det var några år sen man jobba med dom.

240 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Roger-T skrev:
Den basen ska ha ett KVALITETS STEG inte ett steg med massa watt på ett papper. Den där basen är old school. Sätt en astrimmad moppemotor i en buss så förstår du skillnaden på ett steg med strömkapacitet och fina komponenter, bara effekt kommer man inte lång med man ska ha vridet också (strömmen)

Kul att se en sån bas igen måste jag säga, det var några år sen man jobba med dom.

jasså tongue villket/vilka steg skulle du rekomendera till den basen då??? big_smile?

Dieselpower!
534 Inlägg
17 januari 2010
Kör på Coustic steget, en kanal på varje talspole.
Då får du effekt som räcker och blir över wink

240 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
skulle behöva fler förslag på slutsteg till eclipsen.. ???

https://www1.garaget.org/gallery/archive/117257/841014_3bowm1.jpg
2x4ohm
Senast redigerat av niqlaz (18 januari 2010)

538 Inlägg
18 januari 2010
Stickan skrev:
M_icke_ skrev:
Stickan skrev:

Utveckla gärna hur du tänker? För jag ser bara fördelar med mer effekt

Ska man inte tävla anser iaf jag att det inte är särskillt lönt att köra runt med massa effekt som man inte kan utnyttja när man spelar musik utan att bränna basen..

Så det är bättre och ha ett steg som precis klarar och vill lämna dist bara för att man vill ha det sista vid korvkiosken? Då är jag helt med!

EDIT; Inga smileys kom till olycka vid detta ironiska inlägg

HAHAHAAHA:D

Dieselpower!
534 Inlägg
18 januari 2010
Kör på Coustic steget och en kanal på varje talspole!!!
Kommer spela bra mkt bättre än Sinus steget! wink

452 Inlägg
19 januari 2010
Den basen skall ha bra med effekt som levereras av ett kvalitets slutsteg.
Tycker du skall skämma bort basen ordentligt med ett Impact HC550.2
1800 rms watt i 2ohm.
http://www.impact-car-audio.com/gb/hc5502.html

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Sök