3870
Sök

Chevrolet 2500 delar och mera.

225 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Hej, som ni kanske ser så är jag ny på detta forumet. ( även värt att nämna att jag inte är speciellt bilkunig, däremot utbildad svetsare och avancerad teknik designer.)
Men saken är som den här, att jag ska införskaffa mig en Chevrolet 2500 pickup med 6,2L Diesel motor, Automat, gott ca 41 000.
Intredningen var inte allt för fin, men bör ju gå att klä om eller köpa en helsoffa till den?

de den föll på under besiktning var:
Bromsrör höger fram
Grenrör (spricka) - Ska jag nog kunna svetsa själv utan problem
vassa kanter vänster framskärmkant.

Tänkte byta min fullt fungerande Renault Megane mot denne då jag vill ha något med lite mer muskler.

var kan man komma över Bromsrör?

Mvh // Rolle

4 554 Inlägg
18 januari 2010
grattis till ett rejält projekt, har delvis renoverat en sådan för 2 år sen. bromsrör finns lite överallt, biltema tex vaniga kopparrör

225 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
loudness skrev:
grattis till ett rejält projekt, har delvis renoverat en sådan för 2 år sen. bromsrör finns lite överallt, biltema tex vaniga kopparrör

ok, jag tackar och bockar smile

tanken är den att fixa så den går igenom utan anmärkningar.
där efter få bort all rost runt om (faktiskt inte så extremt mycket) och få den omlackerad då ekonomin tillåter.
Byta ut klädslen på stolarna
Hade även varit nice att komma över en Lucka till flaket istället för kåpan som sitter över nu.

Men är det värt att köpa biltema prylar, brukar väll inte hålla?
Senast redigerat av Rolle90 (18 januari 2010)

4 554 Inlägg
18 januari 2010
tror inte de kan skilja spec mycke på kopparrören och nipplar, bara se till att behandla bilen med rostskyddsmedel för de verkar saknas på den modellen:P

225 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
loudness skrev:
tror inte de kan skilja spec mycke på kopparrören och nipplar, bara se till att behandla bilen med rostskyddsmedel för de verkar saknas på den modellen:P

ok, men det låter ju hur bra som helst smile

aa får göra det, får ringa en bekant till min far, han har en "bil hiss" hemma hos sig, så man kommer under å kan fixa ordentligt.

Något speciellt rostskydd som du rekommenderar?

EDIT:

Jag är inte så bekant med Cheva motorerna, tror du att det kommer komma problem med motor / växellåda med tanke på att den gott 41000?
Senast redigerat av Rolle90 (18 januari 2010)

225 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
tror ni att motorn och växellådan kan bli några problem med tanke på att de rullat 41000?

225 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Någon som vet hur stor Diesel tank de chevorna har?

4 554 Inlägg
21 januari 2010
finns ju möjlighet att ha 2 tankar i dom men en tank rymmer inte så himla mycke runt 90liter kanske.. minns inte riktigt

4 554 Inlägg
21 januari 2010
Rolle90 skrev:
loudness skrev:

aa får göra det, får ringa en bekant till min far, han har en "bil hiss" hemma hos sig, så man kommer under å kan fixa ordentligt.

EDIT:

Jag är inte så bekant med Cheva motorerna, tror du att det kommer komma problem med motor / växellåda med tanke på att den gott 41000?

hmm den vi gjorde iordning hade gått 38k mil och vi fick byta stiften och pumpen på den då en backventil i pumpen inte funkade. sen plockade vi nog bort nått av filtrena med och bytte bränslepump.. på senare skede så har en kolv blivit ersatt av en ny och en ny topp sitter på.. nja nått bra rostskydd vet ja inte vi blästrade och grundade hela ramen och la på rostskyddsmedel efter. men rostkänsliga ställen är hytthörnen skärmarna fram och bak fjäderfästen kryssbalken och flak/hyttfästen de bör du se över

edit: hade några bilder kvar på den : http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mp;cat=396
och klar: http://www.garaget.org/?car=88259

225 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
loudness skrev:
finns ju möjlighet att ha 2 tankar i dom men en tank rymmer inte så himla mycke runt 90liter kanske.. minns inte riktigt

inte så mycket tongue 90Liter xD

Det tycker jag var ganska mycket, min Renault får full tank för ca 400 spänn ^^
och fars gammla V70 hade 70l

225 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
loudness skrev:
Rolle90 skrev:
loudness skrev:

EDIT:

hmm den vi gjorde iordning hade gått 38k mil och vi fick byta stiften och pumpen på den då en backventil i pumpen inte funkade. sen plockade vi nog bort nått av filtrena med och bytte bränslepump.. på senare skede så har en kolv blivit ersatt av en ny och en ny topp sitter på.. nja nått bra rostskydd vet ja inte vi blästrade och grundade hela ramen och la på rostskyddsmedel efter. men rostkänsliga ställen är hytthörnen skärmarna fram och bak fjäderfästen kryssbalken och flak/hyttfästen de bör du se över

edit: hade några bilder kvar på den : http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mp;cat=396
och klar: http://www.garaget.org/?car=88259

shit vilket projekt smile Det hade ju varit riktigt nice å ta isär den som ni gjort - men det vågar jag inte då jag inte har någon tidigare erfarenhet utav det.

Blir till att fixa rost på karosen och ifall där finns något undertill.

är mest rädd att jag inte ska kunna fixa hjulhusen ifall de är för rostiga.
Ska kolla på bilen i morgon, blir det så att jag byter åt mig den så kommer det upp bilder på diverse rost etc.

1 436 Inlägg
23 januari 2010
Rolle90 skrev:
loudness skrev:

inte så mycket tongue 90Liter xD

Det tycker jag var ganska mycket, min Renault får full tank för ca 400 spänn ^^
och fars gammla V70 hade 70l

Men din Renault lär ju kunna åka från Ystad till Haparanda för samma soppapeng som en Cheva sugit i sig efter en kvällscruising...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Sök