Igår var jag ute och lekte lite med gammelmercan!
Jag hade precis svetsat ihop avgasröret som hade rostat av på mitten och tänkte att jag skulle ta en sväng på industriområdet innan jag far hemmåt. Sista svängen innan man kommer ut på en större väg så bestämmer jag mig för att testa om den klarar en riktigt burnis! Det funkade ju några meter tills den börjar få fästa och hoppar fram! Då säger det BA-DONK BANG. och slutar helt driva!
Jag ringer en kmpis som bogserar hem mig till garaget där jag hissar upp och inser att det är en drivaxel som har gått at rakt av! (Den kvällen ville det mesta gå av rakt av)
Nu till frågan!
Jag tänkte ta och plocka ner den trasiga direkt så jag visste vad jag skulle ha.. Men för att skruva loss den behöver jag nått verktyg jag inte kände igen! Så ut som torx fast med 16 (om jag räknade rätt, är dock väldigt osäker på detta) vågor i sig..
Vad kan det vara för något?
Någon som har en uppfattning om vad en hel bakaxel kan kosta?
Om man ändå ska byta kan man ju likagärna köra svetsdiffat! men då vill jag gärna ha en orginal kvar som jag kan smocka på när jag ska sälja i vår!
Hur går man tillväga när man gör deta? Så utförligt du orkar tack

Har aldrig gjort det med en bakaxel men jag har hyffsad kunskap både på mek och inom svetsning så det ska nog inte vara några problem om jag får veta hur man gör!