4568
Sök

Sätta en d24 i en 240 som vatt bensinare

605 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
hur mycket pill är det med det?

har en helt fungerande d24 med allt som hör till, men bilen är upprostad, så tänkte lägga motorn i en annan

kan tilläggas att dieselbilen e 84 och bensinaren 88

820 Inlägg
26 januari 2010
Har inget vidare bra svar, har för mig att du måste ha växellådsbalken och motorbalken från dieselbilen, sen så är det väl "bara" att lägga d24an och stoppa i motorkontakten, ska sitta nånstans i motorn, gör den iaf på 700serien. Fråga annars på D24t.com eller dieselclubsweden.se så får du nog mer svar!

Mvh Joakim

Om man säger

605 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
jo fästen lär man ju byta, sen en kabel te pumpen?

Motborgare
1 099 Inlägg
26 januari 2010
Panzar_Audi skrev:
Har inget vidare bra svar, har för mig att du måste ha växellådsbalken och motorbalken från dieselbilen, sen så är det väl "bara" att lägga d24an och stoppa i motorkontakten, ska sitta nånstans i motorn, gör den iaf på 700serien. Fråga annars på D24t.com eller dieselclubsweden.se så får du nog mer svar!

Mvh Joakim

Han får nog fixa ett retursystem till tanken också. Jag hade tagit tanken från dieseln, om den inte är pill rutten.

-- K

820 Inlägg
26 januari 2010
sveaochedith skrev:
jo fästen lär man ju byta, sen en kabel te pumpen?

Hmm, det är mer än vad jag vet tyvärr, men går inte den på multikontakten?

Om man säger

605 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
tänkte ta tank, pump och det från dieseln

Egen företagare
864 Inlägg
30 januari 2010
Du ska byta fäste i framvagnsbalken, kardan.
Elen får du pyssla ihop, går att bruka multikontakten till vissa grejer iaf, man får flytta om några stift.
Strömmen som ska vara på dieselpumpen ska vara plus kabeln som sitter på tändspolen (svagt minne av att den är blå)
Returledning antar jag att du har när den bilen som den ska sitta i är en 88 så du har säkert insprut på den. då går det att bruka dom grejerna.
Om det sitter en E motor i så behöver du inte heller ta bort någon bensinpump då de går hela tiden på dom.
Glödningen kan du ju dra på en knapp för enkelhetens skull.
Annars är det bara att sätta i motor.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Sök