2782
Sök

Lite allmänt, tips och råd om mina möjligheter.

Amatör
453 Inlägg
4 september 2006
Trådstartare
HEJ!
Jag är sugen, riktigt sugen, som alla andra sägs vara på att ha en fin schysst och snabb bil. Jag har just flyttat. Och till min fördel är det till min mormor som bor i ett väääldigt stort hus med dubbel garage på bredden, inte längden smile.
Det som spelar roll i detta läge är att jag inte kan någonting om bilar, men vill lära, så mitt förslag är väl mer att köpa mig en enklare bil, billigare, trasig bil som egentligen inte behöver funka ;o och försöka mig på att laga den med mina kompisars hjälp såklart. Finns det bra guider på internet man kan läsa? eller beroende på vilken bil det är?
och vad för bil bör jag köpa? jag har tillgång till det mesta, lyftar och verktyg och svetsar och allt.
Läste på oxigens BMW projekt tråd, jag börjar gråta när jag ser möjligheterna. Jag gillar bara att pyssla med saker och vill hitta en ny hobby. Sånt som kan ta tid.

Ge mig lite inspiration.
Vad för bil?
Vad kan man göra?
Kan man tjäna pengar på nåt sätt?

Pengar? Jag ligger på 20 000 just nu. Kan låna mer av mormor.

Mvh Simon

252 Inlägg
4 september 2006
köp en saab 900 NG 2.0 Turbo !!
från 95 och framåt, mycket bil för penarna och jävligt roliga att köra, sen har du STCS-forumen där met mesta står om vad, hur och varför du ska eller inte ska göra vissa saker med saab!

Got vtec?

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
5 september 2006
Håller med till viss del, men är det så kul att börja meka med? Tror på en e30 istället wink...

53 Inlägg
5 september 2006
e30 tror jag mest på smile
möjligen en gammal volvo kan gå..är väl inte så svårskruvade vad jag hört.
Senast redigerat av -Exet- (5 september 2006)

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
5 september 2006
Köp en billig nissan 200sx och fixa iordning. finns rätt mycket trimm och annat skojj till dom.
Senast redigerat av laazy (5 september 2006)

Wankel
1 080 Inlägg
6 september 2006
haynes har gjort skitmycket mek böcker till olika bilar, finns bl.a på mekonomen och biltema...bra att ha när du har bestämt vilken bil du vill ha

MDS Västerås

draminbil.nu
1 382 Inlägg
6 september 2006
e30 är ju den absolut roligaste och snyggaste bilen bland de nämnda (alla äldre volvo och saab 900ng). Fast dom ligger ganska högt i pris..

Amatör
453 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
BUMP (läs första inlägget) wink

12 086 Inlägg
25 september 2006
Hur du ska tjäna pengar? Jobba är ett alternativ.. samla ölburkar är ett annat! smile
lr så börjar du sälja med bilar, köp en avställd Volvo 740 för 2 tusen, fixa o besikta o sälj för 3-4 o så håller du på så till du har massor pengar smile

Sök