Det är nog tändlägesgivaren du tänker på. Sitter nere mot växellådan på passagerarsidan. De brukar inte gå sönder men de brukar bli oljiga så du kan prova lossa och rengöra. Sitter med invändig sexkantig torx, storlek har jag glömt.
Är ju svårt att ge tips såhär. Börja med att mäta så du ha ström till tändspolen och ta det därifrån.
Det skumma är just att den funkade tills den parkerades och sedan ville den inte starta dan där på.
Har försökt läsa på lite och hittar någon info om att man kan se om tändläges givaren är paj genom att köra bilen på start motorn och rödre sig varv räknaren så var den hel rörde sig inte den så var den paj är det någon som hört talas om detta??
Bilen står i garaget och en bit dit så jag har inte hunnit åka dit och utforska om den var oljig tyvär.
Kan det vara "bränsleavstängningsknappen"? Om det sitter sådan på scorpio. På en sierra jag ägde så satt den under reservhjulet och skall lösa ut vid ev. krock. På min sierra räckte det med att slå igen bakluckan för hårt.
Kan det vara "bränsleavstängningsknappen"? Om det sitter sådan på scorpio. På en sierra jag ägde så satt den under reservhjulet och skall lösa ut vid ev. krock. På min sierra räckte det med att slå igen bakluckan för hårt.
Tänkte på det med men då stängsväl bara bränslepumpen av eller? Borde väl ha gnista för det.
hade samma fel med min scorpio förra året...dagen efter jag hade köpt den så ville den inte starta...försökte hur länge som helst..använde tom 2 andra batterier som jag hade tills alla var tomma...lånade en bil av en kompis o åkte iväg..när jag kom hem sent på kvällen så provade jag starta fanskapet..den startade direkt...med batterin som tidigare var tom...den gjorde samma sak ett par gånger till för att sen efter några timmar starta som ingenting hade hänt...hittade aldrig några fel på den...
hade samma fel med min scorpio förra året...dagen efter jag hade köpt den så ville den inte starta...försökte hur länge som helst..använde tom 2 andra batterier som jag hade tills alla var tomma...lånade en bil av en kompis o åkte iväg..när jag kom hem sent på kvällen så provade jag starta fanskapet..den startade direkt...med batterin som tidigare var tom...den gjorde samma sak ett par gånger till för att sen efter några timmar starta som ingenting hade hänt...hittade aldrig några fel på den...
Har försökt läsa på lite och hittar någon info om att man kan se om tändläges givaren är paj genom att köra bilen på start motorn och rödre sig varv räknaren så var den hel rörde sig inte den så var den paj är det någon som hört talas om detta??
Undrar jut om någon kan bekräfta detta då min ligger helt stilla??
Tjena. behöver också lite hjälp så här på kvällskvisten Min scorpio fick precis en ny motor i sig men vill icke starta. Gnista kommer i början o när ja slutar kirra men inte där emellan. behöver verkligen hjälp..
funderar på o byta den givaren vi oljefiltert.
MOTOR: 2.0 DOHC
SNÄLLA
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!