2438
Sök

Mp3 UTAN stereo i bilen.

4 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Ok, jag vet att detta inte är någon vettig lösning. Men jag vill veta hur jag gör för att koppla in min mp3-spelare i bilen utan en befintlig stereo. Jag har alltså en gammal rutten volvo UTAN bilstereo men det sitter några högtalare i. Jag ska bruksa bilen i några månader till & har en mp3-spelare. Hur gör jag förn att koppla mp3-spelare till högtalarna utan en stereo? Jag vet att det går men är dock helt kass på el & tänkte kolla med er stereo-gurus hur man gör. Än en gång, detta är en tattar-lösning på en kass bil.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 februari 2010
billigaste lösningen e en stereo annars kan du koppla in ett slutsteg men det blir dyrarer å jobbigare

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

210 Inlägg
7 februari 2010
de enda ja kan komma på är vel att klippa av hörlurskabeln till mp3:n o koppla på högtalarkablarna från bilens högtalare. kommer antagligen inte låta bra eller högt, men så kan du göra! (:

Reservdansk
6 271 Inlägg
7 februari 2010
Du kan koppla din mp3-spelare till ett slutsteg med 3,5mm adapter till RCA som du kopplar till högtalarna.
Men då måste du dra ström från batteriet till slutsteget så du får en remote som startar steget, förslagsvis med en strömbrytare.

Sen får du hoppas på att utsignalen från mp3-spelaren är stark nog för att duga till att ge volym i högtalarna.
Senast redigerat av TurbOla (7 februari 2010)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 februari 2010
Eller en 220 adapter å ett par datorhögtalre

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

2 665 Inlägg
7 februari 2010
JaggaChafen skrev:
billigaste lösningen e en stereo annars kan du koppla in ett slutsteg men det blir dyrarer å jobbigare

En stereo eller ett slutsteg kan ju kosta lika mycket.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

2 665 Inlägg
7 februari 2010
JaggaChafen skrev:
Eller en 220 adapter å ett par datorhögtalre

Skojar du?
Först gör du om 12v till 220v o sedan koppla in en adapter som gör om 220v till ca 10v.

Jag säger kabel från mp3 till slutsteg.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
7 februari 2010
Japp som tidigare är sagt, för att kunna driva högtalarna krävs antingen en stereo eller ett slutsteg. går inte att driva högtalarna direkt med mp3:n.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
7 februari 2010
Eller så dammar du av den gamla bandspelaren och ställer i sätet brevid dig. Det är bara att spela in några band så är du kungen på stan.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

stahre
7 februari 2010
en annan billig lösning är väl att köpa en sån här för 200kr http://www.blocket.se/halland/Bilstereo … 15&w=2 och sen sälja den sen om du inte vill ha den kvar... kanske blir billigast så

Sök