Jag vidhåller min tidigare post, detta är bullshit, denhär tråden har funnits uppe i evigheter och ändå har det inte kommit upp nån dyno ännu. Konstigt då vissa är så säkra på sin sak borde det ju vara lätt att kunna bevisa det också? och jodå, det syns i en dyno om det funkar, klarar dynon av att urskilja den lilla skillnad det gör att köra en golftrea på blyfri 95 och blyfri 98 så borde den nog kunna mäta skillnaden med/utan denna också. hur luften strömmar in i cylindern avgörs till största del genom ventilerna där luftflödet stryps ned från att ha färdats genom ett tretumsrör och in i en smal kanal för att sedan dras ut förbi ett litet cirkelrunt lock, om något styr luftflödet i det fallet så är det konformen på översidan av ventilerna, inget annat. som sagt, placebo...
edit: att den dessutom pressas in i insugsröret och på så vis krymper tvärsnittsarean i röret talar inte heller till dess fördel.
Senast redigerat av TS_quattro (22 oktober 2009)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!