3290
Sök

1.4 bars på 850 t5a !

UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#1
hejsan va ute å pressade bilen i går ! å nådde 1.4-1.5 bar med orginal turbo men vid 4000 varv på 1.2 bar hackade den till å baktände =S någon som har någon förklaring på va det kan vara ! händer lika dant varje gång den laddar över 1.2 bar!  mhv simon!


Supraman
2 300 Inlägg
17 januari 2010
#2
spikningar, troligtvis räcker inte ditt bränsle.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

8 255 Inlägg
17 januari 2010
#3
Dags att kolla över tänddelarna?


UNDERGROUND
649 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#4
jo funderar på de ! men är 1.6 bar något farligt med orginal turbo på en helrenoverad motor smile  är inte så jätte kunnig om just t5orna!


98 Inlägg
18 januari 2010
#5
orginal stakar skall inte ha mera än 1.2 bar.
Allat över det är riskabelt.

För att kunna köra säkert med 1.2 bar behöver din motor vara minst "steg 0"

dvs.
byt följande delar. (minst)
tändlock
rotor
tändkablar
stift
bränslefilter.

Kostar en slant men att öppna motorn är dyrare i längden!

är bilen mycket medkörd så rekommenderar jag även att byta till en färsk tändspole. Min tomgång blev stabil först med ny spole.


1 915 Inlägg
18 januari 2010
#6
Håll dig till en tråd istället!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=164683

Moonfury skrev:
jo funderar på de ! men är 1.6 bar något farligt med orginal turbo på en helrenoverad motor smile  är inte så jätte kunnig om just t5orna!

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

878 Inlägg
10 februari 2010
#7
om du nu har över 250 häst så byt till bättre stift ifrån mekonomen, var samma problem med polarens

All The best
MVH
Jonas .L

1 498 Inlägg
10 februari 2010
#8
ejon_850 skrev:
om du nu har över 250 häst så byt till bättre stift ifrån mekonomen, var samma problem med polarens

Står det mekonomen på dom lollol


354 Inlägg
10 februari 2010
#9
Zulu skrev:
orginal stakar skall inte ha mera än 1.2 bar.
Allat över det är riskabelt.

För att kunna köra säkert med 1.2 bar behöver din motor vara minst "steg 0"

dvs.
byt följande delar. (minst)
tändlock
rotor
tändkablar
stift
bränslefilter.

Kostar en slant men att öppna motorn är dyrare i längden!

är bilen mycket medkörd så rekommenderar jag även att byta till en färsk tändspole. Min tomgång blev stabil först med ny spole.

Tvivlar starkt att de e nåt av de du sa som bråkar.. å för att köra säkert på 1.2 bar, ny tändkablar? tändlock? bränslefilter? ööh? För det andra att stakar inte tål 1.2 bar säger ingenting, beror ju helt på storlek på turbon.. nåjå håller iaf med vad Stefan Varberg säger, det är bränslet som inte räcker till! Därför "hackar" den..

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!


Sök