2994
Sök

Garantier hos bilhandlare - fel upptäckt

39 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Hej

Min sambo köpte en citroen c3 -03 från kronobergsbil för lite mer än ett halvår sen.
Nu var det besiktning idag och dom sa att fjädrarna fram var av! Det fattades en bit med :S

Då säger han att det stod på den förra besiktningen med, altså innan vi köpte den.
På varudeklarationen står det inte att det var fel på fjädrarna vid köpet men besiktningen var gjord ett par månader tidigare då och då var dom ju av.

Alltså är varudeklarationen felaktig och dom borde väl stå för nya fjädrar när dom varit av sen vi köpte den?

Eller?

362 Inlägg
13 februari 2010
Om det är en bilhandlare så brukar ju annars garantin täcka sådant?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 februari 2010
har man verkligen garantin kvar efter ½ år brukar vell bara va nån månad man har på sig och hitta felen?

så jag tror de är lite sent på tänkt och klaga på dom om de stog på bes pappret innan borde nu ju ha kollat upp de vid köp av bilen ju?!

39 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Jo nu tänkte inte hon så långt... fanns inga besiktningspapper i bilen heller nu när jag letade så vi fick inga med.
Men hon tog ju för givet att den var hel eftersom det står i varudeklarationen, där står fjädrar med och att dom är hela.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
13 februari 2010
Börja med att prata med bilhandlaren i fråga o se vad dom säger.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

998 Inlägg
13 februari 2010
ring till bilprovningen och beställ dom senaste besiktnings protokollen, gör alltid så när jag köper en begagnad bil.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

39 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Jo jag fick det gamla när jag var där idag sa jag ju.

Ringde dom men han kunde inte svara på det, ska ringa försäljningschefen på måndag och så får vi se hur griniga dom är tongue

Handlar ju bara om 1200kr inkl moms... så är ju ingen kostnad för dom.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 februari 2010
matte_c skrev:
Jo jag fick det gamla när jag var där idag sa jag ju.

Ringde dom men han kunde inte svara på det, ska ringa försäljningschefen på måndag och så får vi se hur griniga dom är tongue

Handlar ju bara om 1200kr inkl moms... så är ju ingen kostnad för dom.

sant iof  bara hoppas på de bästa att de har en bra försäljnings chef som är mån om kunder lr ej...

men du får lära tjejen din att kräva lite av bilfirmorna nästa gång hon handlar bil där så slipper ni denna sits nästa gång.. efter som bilfirmorna är nästan dubbla priset på gämfört mot om man köper bilen av en vanlig dödlig..

så brukar alla jag vet som köper från bilfirmorna kräva att de är nybes osv även om de va ½ år sen den sist va inne så alla ev fel kommer upp . då de flesta bilfirmor har fasta bes tider varje dag typ.

bara hålla tummarna då cool

Sök