Har införskaffat mig en Ford S-max med originalstereo (CD6000) men jag tycker att stereon startar med för hög ljudvolym. Kan man ändra det? Hur då? Måste sänka volymen varje gång man startar bilen...
Pröva med menyn som heter AVC, kolla vad den står på den justerar volymen automatiskt för att kompensera motorljud och sånt... Har min på +4 och det är ganska lagom tror jag...
Pröva med menyn som heter AVC, kolla vad den står på den justerar volymen automatiskt för att kompensera motorljud och sånt... Har min på +4 och det är ganska lagom tror jag...
Har den står på 0 men det hjälper inte... Stereon startar i alla fall på volymnivå 5 skulle vilja ha den på typ 1 eller 2... Tack ändå! Ska lämna in den på onsdag för urkoppling av passagerarairbag då ska de fixa stereon oxå förhoppningsvis!
Vet inte om det beror på ngt stöldskydd men originalstereon kan inte flyttas till annan bil utan hjälp från Ford verkstad... Ford vill kankse kränga sitt sk ljudpaket med DVD för 30´...värt 1500:- Jag menar nästan 30 tusen för GPS?!?!?!
Så är det på flera bilmärken...
Jag hade tänkt byta men Ford skrek rakt ut och det är en verklig pina med originalljudet...
Burkigt ljud med massor av bas och noll mellanreg. plus en väsande diskant....uähhh...
Har den står på 0 men det hjälper inte... Stereon startar i alla fall på volymnivå 5 skulle vilja ha den på typ 1 eller 2... Tack ändå! Ska lämna in den på onsdag för urkoppling av passagerarairbag då ska de fixa stereon oxå förhoppningsvis!
Tror ni de lyckades med volymsänkningen??? NÄÄÄÄ!!! De sa hade det inte hade fått det senaste diagnostikprogramet till S-max så de kunde inte fixa det!!! De skulle höra av sig så fort hade fått det nya programmet.....