4432
Sök

Bästa trafiklärarutbildningen?

17 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Av de olika trafiklärarutbildningarna som finns runt om i landet, finns det någon som är bättre eller sämre än de andra? Eller är de likvärdiga?

9 108 Inlägg
17 februari 2010
Svarade visserligen i den andra tråden men jag kör här med. Har bara hört talas om den i Helsingborg (som jag går nu) och den i Nybro, i princip alla äldre lärare har gått i Örebro eller Stockholm men det är nog mycket som har förändrats med åren. Vissa skolor kör med egna elever och vissa har varken praktik eller körning med egna elever under hela tiden. Vi har kört länge med egna elever här och det har varit guld värt. Man vill ju inte ha sina första lektioner (som är kassa) med sin framtida arbetsgivare wink De teoretiska/pedagogiska kurserna är rätt tråkiga (ingen blir ju trafiklärare för att man gillar att sitta i skolbänken) men man får suga åt sig av det som är bra.

Det är svårt att säga något om någon utbildning alls nu visserligen då det ska bli YH-utbildningar med lägre budget så mycket kommer antagligen förändras. Själva förändringarna är nog inte så officiella ännu så jag är tyst roll

Tror det är rätt omöjligt att skilja de olika utbildningarna åt då man bara går en roll Försök komma in på den som är närmast där du bor, jag fick flytta 35 mil.

17 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Tack för svar (i båda trådarna)! Det att man får ha praktik med skolans egna elever låter bra. Hoppas de har så i Stockholm, där jag helst skulle vilja plugga (oroar nmig dock för att hitta en bostad, är inte helt lätt där).

Sök