2887
Sök

Ställbar btr till b230ft?

52 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
#1
Hej.

Ska köpa en ställbar btr till min 740.

Undrar om ngn vet vilka som är bra?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 februari 2010
#2
varför ska du byta till att börja med?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

354 Inlägg
22 februari 2010
#3
progressiv eller linjär? Köp nån malpassi, bra märke som endå inte är så farligt dyra. Köp inte nån eloxerad kina, lönar sig aldrig...

http://www.streetperformance-butik.se/S … rtId=MI374 smile

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

52 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
#4
NITROUS skrev:
varför ska du byta till att börja med?

Därför att jag har köpt 968:or och har en 3" lmm så behöver öka bränsletrycket för att kunna använda spridarna.

Tråden handlade inte om jag skulle byta och varför. Den handlar om vilken modell som är bra och beprovad.

Vet du ngt om det så får du gärna hjälpa mig.


52 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
#5
http://turbobanditen.se/shop/?artnr=035&cat_id=39

Ngn som vet om detta är ett bra alternativ?


8 250 Inlägg
22 februari 2010
#6
Varan skrev:
http://turbobanditen.se/shop/?artnr=035&cat_id=39

Ngn som vet om detta är ett bra alternativ?

Bästa alternativet är ju att åka till nån skrot i närheten och plocka en vanlig regulator av den typ du har fasrt med 3,8 bars tryck istället. Dels billigare och dels säkrare än att köpa nån form av kopia. Att spara in på en så viktig del som btr för att spara nån krona kan bli dyrt i slutänden.


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 februari 2010
#7
Varan skrev:
NITROUS skrev:
varför ska du byta till att börja med?

Därför att jag har köpt 968:or och har en 3" lmm så behöver öka bränsletrycket för att kunna använda spridarna.

Tråden handlade inte om jag skulle byta och varför. Den handlar om vilken modell som är bra och beprovad.

Vet du ngt om det så får du gärna hjälpa mig.

okej, tänkte om du var en sån som ville byta för att "få mer effekt"

ja malpassi gör väl helt okej grejer, aeromotive, men dom är dyra... men köp inget klracing kinaskit för 500 spänn bara. annars finns ju flera bilar som har 3.8 bars regulator, vilka vet jag däremot inte.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

52 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
#8
Marlboroman skrev:
Varan skrev:
http://turbobanditen.se/shop/?artnr=035&cat_id=39

Ngn som vet om detta är ett bra alternativ?

Bästa alternativet är ju att åka till nån skrot i närheten och plocka en vanlig regulator av den typ du har fasrt med 3,8 bars tryck istället. Dels billigare och dels säkrare än att köpa nån form av kopia. Att spara in på en så viktig del som btr för att spara nån krona kan bli dyrt i slutänden.

Ne ngn kopia har jag inte tänkt mig. Det lät ju bra med att köpa en begagnad men lite jobbigt om man vill kunna minska eller öka trycket för att få det perfekt.

Så det blir nog en ställbar för mig.


52 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
#9
NITROUS skrev:
Varan skrev:
NITROUS skrev:
varför ska du byta till att börja med?

Därför att jag har köpt 968:or och har en 3" lmm så behöver öka bränsletrycket för att kunna använda spridarna.

Tråden handlade inte om jag skulle byta och varför. Den handlar om vilken modell som är bra och beprovad.

Vet du ngt om det så får du gärna hjälpa mig.

okej, tänkte om du var en sån som ville byta för att "få mer effekt"

ja malpassi gör väl helt okej grejer, aeromotive, men dom är dyra... men köp inget klracing kinaskit för 500 spänn bara. annars finns ju flera bilar som har 3.8 bars regulator, vilka vet jag däremot inte.

Så du tycker att den aeromotive på turbobanditen som jag la upp en länk till är ett bra alternativ?smile


8 250 Inlägg
22 februari 2010
#10
Varan skrev:
Marlboroman skrev:
Varan skrev:
http://turbobanditen.se/shop/?artnr=035&cat_id=39

Ngn som vet om detta är ett bra alternativ?

Bästa alternativet är ju att åka till nån skrot i närheten och plocka en vanlig regulator av den typ du har fasrt med 3,8 bars tryck istället. Dels billigare och dels säkrare än att köpa nån form av kopia. Att spara in på en så viktig del som btr för att spara nån krona kan bli dyrt i slutänden.

Ne ngn kopia har jag inte tänkt mig. Det lät ju bra med att köpa en begagnad men lite jobbigt om man vill kunna minska eller öka trycket för att få det perfekt.

Så det blir nog en ställbar för mig.

Till vilken nytta? Du ska väl ha 3,8 bar och den sista finslipningen sköter ju sprutet själv med adaptiviteten. Och har man nå värre trimplaner i framtiden så lär man i vilket fall köpa större spridare och gå tillbaks till 3 bars grundtryck.

Fördelen med en likadan med högre tryck är att det baar är att ta bort den gamla och dit med den nya. Ska du ha som tex aeromotivekopian så lär man bygga om railen och dra lite extra ledningar för att få det att funka.


11 Inlägg
22 februari 2010
#11
Lånar tråden lite..
Någon som vet vilka modeller de sitter 3,8 bars på?
Naturligtvis likadant fäste med mm. som org. bosch 3,0 bar.

52 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
#12
Bearframe skrev:
Lånar tråden lite..
Någon som vet vilka modeller de sitter 3,8 bars på?
Naturligtvis likadant fäste med mm. som org. bosch 3,0 bar.

Det går bra att låna tråden när du ställer så bra frågor.wink

Jag skulle oxå vilja veta om någon vet vilka bilar de sitter 3,8 bars btr på?


354 Inlägg
22 februari 2010
#13
Varan skrev:
NITROUS skrev:
Varan skrev:

Därför att jag har köpt 968:or och har en 3" lmm så behöver öka bränsletrycket för att kunna använda spridarna.

Tråden handlade inte om jag skulle byta och varför. Den handlar om vilken modell som är bra och beprovad.

Vet du ngt om det så får du gärna hjälpa mig.

okej, tänkte om du var en sån som ville byta för att "få mer effekt"

ja malpassi gör väl helt okej grejer, aeromotive, men dom är dyra... men köp inget klracing kinaskit för 500 spänn bara. annars finns ju flera bilar som har 3.8 bars regulator, vilka vet jag däremot inte.

Så du tycker att den aeromotive på turbobanditen som jag la upp en länk till är ett bra alternativ?smile

Det där är ju ingen äkta aeromotive, det står ju Racing BTR "typ" aeromotiv, alltså en kopia.. troligtvis kina alltså.. Missade du min länk? i samma prisklass som den där men garanterat säkrare!


Här har du en äkta aeromotive, så du får se pris skillnaden.. http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=376

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!


Sök