3356
Sök

Volvo 745, 88A El-fel. Halvljus blinkar som varningsblinkers *LÖST*

252 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Tjena!

Har hållit på att renovera en gammal 745:a då jag ändå är arbetslös. Har nu lagat det mesta och skulle starta den ikväll. När jag lägger på pluskabeln på batteriet så börjar halvljusen blinka precis som när man tycker på varningsblinkers. Blinkerserna blinkade dock inte.

Vad kan problemet vara?

Kan tillägga att det är mycket frågetecken kring den förra ägarens el-kunskaper. Då huvudpumpen satt monterad på en knapp. Finns bilder under mitt galleri ifall det är till någon hjälp. Har tyvärr inte tillgång till haynes el-scheman. Halvljusautomaktiken är bortkopplad kan jag också nämna. Inget larm sitter monterat.

Tacksam för svar, inget gissande nu tack. Folk som vet svarar resten skiter i det, tack.

/Andrée
Senast redigerat av Kickboxer (23 februari 2010)

342 Inlägg
23 februari 2010
finns det larm i blen??  mitt e kopplat till halvljuset och blir samma fenomen som du beskriver...

252 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
volvodrifter skrev:
finns det larm i blen??  mitt e kopplat till halvljuset och blir samma fenomen som du beskriver...

nej, det finns inte larm som tur är. Hade inte velat se den föregående ägarens installation av detta, haha!

342 Inlägg
23 februari 2010
haha okej då tror ja du tyvär får mäta dig fram. kolla över jordpunkter som sitter bakom blinkersen på innerskärmen dessa e även till motorstyrning..   du skrev att halvljusautomatikem va bortkopplad hur e detta gjort??

252 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
volvodrifter skrev:
haha okej då tror ja du tyvär får mäta dig fram. kolla över jordpunkter som sitter bakom blinkersen på innerskärmen dessa e även till motorstyrning..   du skrev att halvljusautomatikem va bortkopplad hur e detta gjort??

Någon av ägarna har dragit ca 5 jordledningar från batteiet till karossen så jag gissar på att det är något stort jordfel på hela bilen. Jag vågar inte ens kolla hur halvljusautomatiken är bortkopplad om jag ska vara ärlig, haha! Jag tro jag kommer gråta när jag ser det. Dom har hittills skarvat med enbart vanlig emballagetejp och tvinnat kablarna i varandra. Redan där reser håren sig i nacken. Ska ge mig ut och öppna plastkåpan bakom ljusreglaget nu. Återkommer.

342 Inlägg
23 februari 2010
låter som att du komer ha några timmar att göra med andra ord..

252 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
löste problemet. Öppnade bakom ljusreglageratten och fick se världens ormbo, skarvade om som det ska sitta monterat från fabrik och vips så hoppade det igång. Har dock fler problem så skapar en ny tråd.

Sök