4556
Sök

Saab 9-3 1.8t 2004 med 'knäppande' ljud från framvagn (vänster sida?)

81 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
Hej!

En polare till mig har en Saab 9-3 1.8t som jag har för mig är från 2004, iaf nya generationen 9-3 som det är ett litet skumt problem med.

Felet yttrar sig genom att det kan 'knäppa till' eller 'plånga till' när det guppar. I hög som låg fart kan det låta. Det spelar ingen roll om man svänger eller kör rakt fram.

Både han och jag tycker att det kommer från vänster sida fram. Och enligt honom så kan det även kännas i pedalerna som ett knäpp. Jag tyckte mig även kunna känna något på passagerar sidans golv (kan dock ha varit inbillning iom att det guppar ju när det låter).

Det är inte heller i alla gupp som det låter, behöver inte heller vara jätte bulor för att det ska låta.

Min första tanke var något med fjäderbenet och fjädern, finns det något där som kan framkalla denna symptom?
Jag tycker det vissa gånger låter som att det är fjädern som vrider till sig eller liknande, men så andra gånger kan det mer bara låta som ett knäppande.

Behöver ni mer information är det ju bara höra av er så ska jag kunna få fram det.
Annars så är det ju bara komma med lite förslag på vad man kan leta efter för fel smile

Med vänlig hälsning
Fredrik Hultman

Saab ng900 2.0T

Sök