3816
Sök

Godkänd batteri placering i bilar?

Hjultomte
1 500 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
hejsan.. Titta runt lite för på SBP o transportstyrelsens hemsida för att kunna hitta VAR man får sätta batterier i en bil.

Tänkte köpa en batteri låda från biltema o sätta mitt batteri ifrån 200an. så då e frågan är det godkänt att ha det precis överallt bara det sitter fast? eller så långt ifrån förare/passagerare som möjligt?

Mvh TooS

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

VD Hammar
613 Inlägg
15 mars 2010
Har själv letat min inte funnit något bra svar, men däremot har jag uppfattat det så, bara man har batteri låda så är det okej, men tror ju inte på det borde finnas mer information om det

MVH Johan

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
15 mars 2010
Japp det kan du ha vart du vill men om det sitter inne i kupen så måste det sitta luftat.

Om du har ett gelbatteri behöver du inte tänka på det då det inte blir några gaser av det. Om du har ett vanligt batteri så brukar det finna uttag för luftningsslang överst på battereit på kortsidan. Du behöver ingen batterilåda ens.

Men tänk på att skydda + polen å som sagt fast måste det sitta.
Senast redigerat av JaggaChafen (15 mars 2010)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

3 Inlägg
15 mars 2010
vissa Audi har ju batteriet under baksätet..  en bekant eldade upp baksätet på det sättet... neutral Så länge de inte kan skada förare/passagerare vid en krock eller orsaka kortslutning så e det nog okej att ha det lite var som...

Sök