Ska du driva ett baselement så ska du köpa ett monosteg. Varför köpa 2kanals?
han ska köpa ett monosteg också. han har bestämt sig för ett Audiodesign steg. det är ett monosteg.
anledningen till att man ibland använder sig av ett 2-kanalsteg är för att du får ut grym effekt när du Bryggkopplar det (Spelar det i Mono). jag använder mig av ett 2-kanalsteg till min bas för att jag får ut så mycke effekt när det är bryggat o jag tävlar med grejerna så det funkar hur bra som helst.
klart du kan spela det i mono då när det bryggas, inte det jag syftar på, mer att det är onödigt då det inte lär skilja spec mycket i ren effekt mot ett monosteg i samma prisklass?
men det beror ju som sagt på vilken prisklass. jag rekomenderade ett slutsteg för ca 7000:- som va 2-kanals o det vet jag levererar effekt o ljudkvalitet. ibland kan 2-kanalsteg som bryggas leverera mer än ett monosteg o va billigare
Detta ampire steg har jag ej testat ännu, borde inkomma i veckan, helt nytt, men dom andra ger minst vad spec säger, och låter bra, finns även tyska test på dessa som bekräftar det..
Kanske fel tråd att fråga i men när det ändå handlar om rätt steg till rätt bas så passar jag på. Har två stycken panasonic 10" på 1300W styck, köpte detta steget till dem: http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_394.html Det bör väl dunka på rätt ordentligt? Steget kostar för övrigt 2495kr på Media Markt istället för 3295kr som Docent Decibel tar för det.
Har nu kopplat in det med både 6x9orna och en baslåda med två stycken sony xplod 10" på vardera 1200w, dunkade riktigt fint!
Kanske fel tråd att fråga i men när det ändå handlar om rätt steg till rätt bas så passar jag på. Har två stycken panasonic 10" på 1300W styck, köpte detta steget till dem: http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_394.html Det bör väl dunka på rätt ordentligt? Steget kostar för övrigt 2495kr på Media Markt istället för 3295kr som Docent Decibel tar för det.
Va på Mediamarkt idag o skulle shoppa men i jönköping tog de 2495kr för Magnat black core four och 2995kr för Magnat black core four limited och så fick man bara 1 år garanti. Så det blev ett Magnat Black Core Four Limited hos docent decibel för 2795kr med 2 år garanti. Fan glömde min nya baslåde ritning i butiken så det blir en resa dit imon oxså.