3463
Sök

Fråga ang Däck..vad skall man tänka på

Legitimerad Fartdåre ;)
16 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
Hejj,,,

har en liten fråga.. ska ev köpa en ny bil och kommer behöva köpa nya däck fram till den! vad ska man tänka på? har hittat ett par olika däck.. visst priset är från ca700kr st,

http://www.dackexpress.se/img/is_fw-hp199.large.jpg
FULLRUN HP199
Tillerkare  FULLRUN
Modell  HP199
Årstid  sommer
Dimension  205/50VR16
Loadindex  87
Hastighet  V
Pris  665,- SEK  stk 

http://www.dackexpress.se/img/is_na-ns2.large.jpg
NANKANG E
Tillerkare  NANKANG
Modell  E
Årstid  sommer
Dimension  205/50VR16
Loadindex  87
Hastighet  V
Pris  723,- SEK stk

är dessa värt att sattsa på eller?

62 Inlägg
8 september 2006
Det är lite som med allt annat, man får det man betalar för. Jag skulle personligen inte köpa "kina" märken, utan hellre lägga lite mer pengar och köpa kända märken.
Beror lite på vad det är för bil och vad den används till, men eftersom du hänger på garaget antar jag att du är lite tung i höger foten wink

Det är inge fel på dom där däcken, men som sagt, man får det man betalar för.

Legitimerad Fartdåre ;)
16 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
Ford_Green skrev:
Det är lite som med allt annat, man får det man betalar för. Jag skulle personligen inte köpa "kina" märken, utan hellre lägga lite mer pengar och köpa kända märken.
Beror lite på vad det är för bil och vad den används till, men eftersom du hänger på garaget antar jag att du är lite tung i höger foten wink

Det är inge fel på dom där däcken, men som sagt, man får det man betalar för.

hehe.. det bror på hur höger foten är,, har jag guld klimparna i bilen så är den en snäll höger fot men e jag själv så kan den vara lite tung.. det är en 855 GLT.

1 567 Inlägg
8 september 2006
Personligen så kör jag med Nankang däck.Billigt och bra!! Funkar även i regn och jag gillar ju att leka med bilen så..Det blir inte så dyrt att byta däcken när dom är slut.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Legitimerad Fartdåre ;)
16 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
vad betyder alla dessa betekningar?
tex.V som det står på hastighet nedan!

1 567 Inlägg
8 september 2006
MaCCe skrev:
vad betyder alla dessa betekningar?
tex.V som det står på hastighet nedan!

Det är olika beteckingar för vad som är däckets högsta hastighets begränsning

V= betyder max 240km/h

Kolla på www.dackonline.se där står mer om däck.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Legitimerad Fartdåre ;)
16 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
okej.. men f*n 240 km/h hur ofta är man uppe i det??! inte jag iaf! med tankte på sambon å dottern.. så det blir inte mer än 110-120då! man är ju rädd om den dyra lasten! vad mera ska man tänka på ang däcken?

12 086 Inlägg
8 september 2006
Nankang är bland de billigast däcken du kan komma över, men förvånansvärt mkt däck för pengarna. Helt klart ett alternativ om man inte är sådär kräsen.

62 Inlägg
9 september 2006
Om Du åker omkring med barn i bilen ofta så skulle ju jag framförallt satsa på lite bättre däck.
Lägg till några hundra för barnets skull.

Billig försäkring, lite dyrare däck håller bättre och kortare bromssträcka.

3 Inlägg
6 oktober 2006
Jag har precis köpt nya Nankang Ns2, väntar på montering så jag kan inte säga hur dom är. Oavsett hur däcken är så har priset påverkat mig, nästa gång lägger jag några kronor extra för kvalitetsdäck. Kolla in Continental eller Pirelli dom är inte allt för dyra och du får ett riktigt bra däck. Jag har haft Pirelli P6000 och dom var kanon. Kolla Gummihuset.se.
Lycka till med däckköpet!

VARNING! för Däckexpress!
Väntade 33 dagar på mina däck. Enda gången dom svarade på mina mail var när jag hotade med konsumentverket. Oerhört oseriöst företag!!!
Senast redigerat av Peoa (6 oktober 2006)

Sök