2741
Sök

Problem med mitt slutsteg, MDS GP800

5 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Har ett MDS gp800 som jag instalerade i min bil i förgår tillsammans med två 10" basar, sen kopplade jag in 6*9 och 5,25 också men de ligger inte på slutsteget eftersom att det är ett mono steg.

Hur som hälst. Det sitter i min golf 2a och problemet är att det låter konstigt från slutsteget. Det påminner lite om tinitus, alltså som ett riktigt tjutande, detta försvinner dock om jag rör vid slutsteget eller som jag löste provosoriskt med att lägga en kil under slutsteget, men detta hjälpte bara en dag.

Det konstiga är att jag kan vara ute och köra och de första 5 minuterna så hör jag ljudet från slutsteget men sen så kan det försvinna. Det är väldigt svårt att förklara.

Om det är någon som förstår mitt problem så är jag djupt tacksam för svar, skulle det vara så att ni behöver mer kött på benen för att kunna uttala er så kan jag filma det.

Övrig införmation som kan vara bra för er att veta är att elen och lågnivån är dragna rätt och att steget är ordentligt jordat.

Mvh Johannes

5 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
Ja det är det. Jag åkte ner till MDS i Helsingborg igår och han sa att det bara var att lämna in det så skulle dom kolla på det. Men det är lite märkligt. Hade gärna vetat vad det är...

Sök