2904
Sök

Hjälp me Cheva 350 V8

Skyline Drifter
640 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
#1
Håller på o plocka ihop motorn efter renovering nu, dum som man va så memorera man för lite innan man rev isär, men de mesta har löst sig...

men så har man kommit till den här grejen nedan, den har nått me kylarvattnet att göra så mö har ja förstått... men

vad är det?
var ska den kopplas?
är den nödvändig i huvudtaget?

tack på förhand

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52942/881653_owckn4.jpg


Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
20 mars 2010
#3
Darkace skrev:
Håller på o plocka ihop motorn efter renovering nu, dum som man va så memorera man för lite innan man rev isär, men de mesta har löst sig...

men så har man kommit till den här grejen nedan, den har nått me kylarvattnet att göra så mö har ja förstått... men

vad är det?
var ska den kopplas?
är den nödvändig i huvudtaget?

tack på förhand

http://www1.garaget.org/gallery/archive/52942/881653_owckn4.jpg

Tempshunt till automatchoken?
Senast redigerat av hotrodder (20 mars 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

3 235 Inlägg
21 mars 2010
#4
Jag tror det är tempsensor till autochoken, sitter på höger sida av motorn (sett framifrån). Från den ska det gå vakuumslangar till förgasaren. (så var det i alla fall på  Cadillacmotorerna jag meckat med).


Offroad Racing
3 122 Inlägg
21 mars 2010
#5
Ja eftersom den sitter precis vid temostathuset har den nog med automatchoke till förgasare att göra. (finns ingen sån på min motor med insprutning)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Skyline Drifter
640 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
#6
Beangt skrev:
Var sitter den ? toppen? blocket? insprutet?  tongue

sitter längst fram på insuget precis brevid termostat huset...


Skyline Drifter
640 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
#7
engolf skrev:
Jag tror det är tempsensor till autochoken, sitter på höger sida av motorn (sett framifrån). Från den ska det gå vakuumslangar till förgasaren. (så var det i alla fall på  Cadillacmotorerna jag meckat med).

ok... men ska den kopplas på själva förgasaren eller på nån vakumklocka då eller?



Sök