2758
Sök

Golf II Manhattan. Problem med bränslerelät!

5 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Var nyss ute och körde med golfen när den plötsligt tappade all kraft och varningslampan för batteriet och oljan började lysa så jag stängde av bilen och rullade till sidan.

När jag sedan slog på tändningen så började det smattra som fan ifrån elcentralen och jag lyckades hitta problemet i relät som heter 67, som sitter längst upp till höger på elcentralen och i mitt fall så är denna blå till färgen, de andra är svarta. Detta relä styr bränslepumpen och när jag fick loss detta så lät det inget när jag åter igen drog på tändningen, men bilen startar inte. Batteriet orkar dra runt startmotorn utan problem så det är inte där som felet sitter och allt annat sittar fast i motorrummet.

Så min fråga är om det helt enkelt kan vara så lätt, så att det bara är till att byta ut det relät mot ett nytt?
Jag har aldrig haft några liknande problem tyvärr faller det sig så att jag är uppe i sommarstugan utanför uddevalla så jag har inte någon tillgång till verktyg och annat. Men min farfar som bor i närheten ska plocka upp ett relä imorogn och komma ut med det men jag ville bara dubbelkolla om det är något annat som jag ska leta efter också.

Relät är ett motsvarande detta: http://www.skruvat.se/Rela-branslepump-P17862.aspx

Tack på förhand    /Johannes

Sök