2407
Sök

Lågt oljetryck, Golf 1.6 -01.

7 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
Hej.

Jag har som rubriken säger problem med oljetrycket på min Golf med 1.6 motor. Det är en -01 uttagen -02 som gått ca 11000 mil.

Har lämnat in den på bilmetro, wolksvagenreparatören här i stan och de får ingen ordning på den. De har bytt oljepump, olja och filter och får ändå inte upp trycket till det de ska vara. Har för mig de nämnde ett tryck på 0.6 men kan ha hört fel..

De hade aldrig varit med om något liknande och ringde därför kontoret i Södertälje.. Nu funderar de på att byta motor.

Vad kan ha hänt?

Var kan man få tag på begagnade motorer?

4 586 Inlägg
19 mars 2010
Inte helt ovanligt med täta oljekanaler i toppen ifall man kör med långa serviceintervaller.

Dom borde väl ha spolat ur motorn på verkstad ?

7 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
Har nyss köpt den och servicehäftet ligger i bilen just nu så jag kan tyvärr inte svara på hur serviceintervallerna sett ut. Den har ju endast gått 11000 mil så man tycker ju inte att den skulle kleggat igen redan..? Servicen har iaf skötts..

Tror inte de plockar isär motorer på verkstäder längre.. Är nog för mycket jobb. Enklare för dem att byta motor.. Antar att de måste plocka isär den för att spola den?

4 586 Inlägg
20 mars 2010
Chn skrev:
Har nyss köpt den och servicehäftet ligger i bilen just nu så jag kan tyvärr inte svara på hur serviceintervallerna sett ut. Den har ju endast gått 11000 mil så man tycker ju inte att den skulle kleggat igen redan..? Servicen har iaf skötts..

Tror inte de plockar isär motorer på verkstäder längre.. Är nog för mycket jobb. Enklare för dem att byta motor.. Antar att de måste plocka isär den för att spola den?

är det longlife eller vanlig service. 3000 mil eller 1500 mil ?

motorn behövs inte plockas isär för att spolas ur

hade en på förra jobbet som hade en motor som gått 11.000 som slaggat igen så inte helt omöjligt
Senast redigerat av jocke_gronberg (20 mars 2010)

7 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Svara mig väl själv då jag hittat svaret på annat sätt.. Begagnade motorer och andra bildelar hittas på www.bildelsbasen.se

406 Inlägg
2 april 2010
Chn skrev:
Svara mig väl själv då jag hittat svaret på annat sätt.. Begagnade motorer och andra bildelar hittas på www.bildelsbasen.se

www.laga.se

MvH Glenn Wiberg

Sök