2853
Sök

Nissan 200sx s13 bludrar och varvar ej över 3500 varv ?

38 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
#1
hej har en nissan 200sx s13 som jag trimmat lite under vintern men den vill inte gå som den ska
följande setup förtillfället:
steg 3 chip
walbro 255 soppa pump
444cc spridare
intercooler
z32lmm
allt är nytt alltså aldrig använt innan jag monterade det
och jag fattar inte vad det kan vara?
har provat med gammla lmm och då funka den inte heller som den skulle så gissar på att det inte är den ?
bilen gick perfekt innan jag började trimma
MVH John


546 Inlägg
3 april 2010
#2
chip du har är det anpassat till spridarna du kör? kan det vara det som spökar?

38 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
#3
grejen är att det är det, eller han jag köpte det av sa det men det kan ju va bullshit också ?


546 Inlägg
3 april 2010
#4
kan vara så med kan du inte ta kontakt med dom som tillverkat chippet å prata med dom?

38 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
#5
det står tyvärr inte något på chipet sad men har ett steg 2 liggandes hemma också men det kanske inte funkar bra ändå ? man bör väl nästan ha ett steg 3 för den setupen ?


546 Inlägg
3 april 2010
#6
tycker du ska fixa ett chipp som du vet är anpassat till spridarna jag:) annars om du har råd kan du ju åka å mappa den

38 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
#7
okej tack för hjälpen smile


38 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
#8
kan bilen funka sämre om chipet sitter upp och ner? Kan det vara fel monterat?
MVH


546 Inlägg
4 april 2010
#9
kan nog stämma det men om chippet sitter fel ska väl inte bilen starta ens?
rätta mig om ja har fel

Herr
1 722 Inlägg
4 april 2010
#10
Kontrollera att du verkligen har kopplat din z32a korrekt. Är det ett steg 3 chip som är anpassat förz32 o 444cc spridare så ska den starta. du kan inte stoppa i gamla chippet o tro att den ska funka bättre, för det chipet e inte anpassat för den lmm o spridare. Kolla så du kopplat z32an rätt först.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

38 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
#11
okej får kolla på det, annars då det kan inte vara någon läcka i tryckrören eller nått ? såg också att jag glömt koppla på laddtrycksmätaren på t korset så detbara var öppet där ? men det kanske inte ska göra sån stor skillnad ? MVH


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
4 april 2010
#12
Jhogstrom skrev:
okej får kolla på det, annars då det kan inte vara någon läcka i tryckrören eller nått ? såg också att jag glömt koppla på laddtrycksmätaren på t korset så detbara var öppet där ? men det kanske inte ska göra sån stor skillnad ? MVH

Börja med att rätta till dom sakerna.


38 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
#13
gjorde det men det blev ingen skillnad sad


727 Inlägg
4 april 2010
#14
luftmassemätar problem!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

38 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
#15
kom på en sak till när jag kopplade in lmm så skarvade jag orginalkabeln för att kunna koppla in orginal lmm kan det vara det som felar ? kanske att lödningen ligger mot varran eller något ?

även att jag testade med orginal lmm men den gick lika dant, men det kanske beror på att chipet är anpassat för z32 lmm ?
MVH



Sök