3015
Sök

Viljan att få stabilt laddtryck i en saab 9000 CSE 2,3 T -94

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 mars 2010
Fast det är ju den 25:e på torsdag så smile

1 253 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
Iof är det det men inte mycke blir kvar när man går arbetslös o har sambo och en nyfödd en. Men ska se om jag kan skrapa ihop pengarna, vill så gärna ha rätsida på laddet o det är ju ej säkert att det är den som strular men är nästa hundra att det är det

Lev livet nu innan det är för sent

5 710 Inlägg
22 mars 2010
Prio 1 vid svajjande laddtryck är att kontrollera grundladdtycket, till detta behöver du en graderad mätare.
Även om du köper bumpes WG-klocka behöver du en graderad mätare för att kunna ställa in den.
IOM att du har det knapert......ryck INTE wg-slangen, det kan bli dyrt på riktigt.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

1 253 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Prio 1 vid svajjande laddtryck är att kontrollera grundladdtycket, till detta behöver du en graderad mätare.
Även om du köper bumpes WG-klocka behöver du en graderad mätare för att kunna ställa in den.
IOM att du har det knapert......ryck INTE wg-slangen, det kan bli dyrt på riktigt.

mvh Jonas

nej ska inte rycka Wg slangen men man får ju panik när man inte får rätsida på det:/ Jo det är ju sant det behövs ju ställas in ja:rolleyes:

1 253 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
har flyttat o hållt på men nu har jag kollat o känt på wg stången o man ska väl inte kunna dra den relativt lätt med två fingrar??

211 Inlägg
1 april 2010
wg ska vara ganska gård. och om du drar den lätt med 2 fingrar är den nog slut. dax att köpa ny.
Kostar inga stora pengar annars kan du ju leta runt på blocket eller laga.se så blir det en slant billigare iallafall

1 253 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Japp blir att kika runt lite, helst vill jag köpa bumpe:s klocka smile men har inte riktigt dom pengarna just nu... hmm

1 253 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Har märkt nu när man köra att den är segare när bilen/turbon blir varm då känns det ganska stor skillnad på trycket. Är det så illa så man har en liten spricka i turbon tro?

Sök