2749
Sök

Skillnaden mellan en S60 T5 med 300 hk och en S60 R?

107 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
#1
vad e de för skillnad då hur många bar fylls den med en t5 original och hur många med en R?
är R turbon större?


"Ijenkligen"
788 Inlägg
9 oktober 2006
#2
eeee.. va?

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
9 oktober 2006
#3
R har väl dubbla KKK turbos? Eller....?

Allt för den där jävla hatten!

2 652 Inlägg
9 oktober 2006
#4
ja turbon är större i s60R  , den heter kkk24

107 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
#5
men vilken skulle vinna om de blev tävling en t5 me 300 hk eller en R


2 652 Inlägg
9 oktober 2006
#6
en R . lite beroende på vad de är för tävlig men R kommer köra ifrån både 402m och på bana .

Fartdåre
286 Inlägg
9 oktober 2006
#7
Maxxarn skrev:
men vilken skulle vinna om de blev tävling en t5 me 300 hk eller en R

Beror nog på föraren?


6 Inlägg
9 oktober 2006
#8
På bana åker R:n ifrån.

Men jag har ett exempel.
Teknikens värld testade S60R på 402m till 14,34. Alltså manuell låda.

MIn 850Turbo med automat. chip (1500:-) 3" framrör, beg för 1200 och jag har nog c.a 280hk i den.....Körde ja samma sträcka på 14,08.....smile Rätt hyfsat för en 12år gammal bruksbil.

107 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
#9
aha tack för alla svar grabbar smile
har en till fråga till er sån där rör vet inte vad den kallas men den hjälper bilen jätte mycket så låter det som faaaan oxå va kallas den där rören passar endast till turbo bilar sen vill ja att ni hjälper mig o hitta såndär turbo timer efter man släcker bilen så e turbon igång o slocknar efter nåra sekunder tack i förväg smile


3 627 Inlägg
9 oktober 2006
#10
S60R hade vunnit på stippen då den har 4wd å T5an har FWD = S60n får ner kraften bättre i backen.. men sen när man ligger i segdragning å så vettefan:P

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

6 Inlägg
9 oktober 2006
#11
ToXtreme skrev:
S60R hade vunnit på stippen då den har 4wd å T5an har FWD = S60n får ner kraften bättre i backen.. men sen när man ligger i segdragning å så vettefan:P

På 402m hade S60 T5 med 300hk vunnit med en duktig förare bakom.
Som jag nämnde så klockades en S60R manuell till 14,34.
Polaren har en S60T5, bytt avgas, chip + filter = c.a 300hk...
Sen har man säkert extrautrustning på 100kg dessutom...dvs baslåda, slutsteg osv...

Han körde 14,2 på 402m. Det är också en automatare.

5 710 Inlägg
10 oktober 2006
#12
Flyttar till allmänt...

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

321 Inlägg
10 oktober 2006
#13
T5 vinner även om den är orginal på strippen. R:en är några tiondelar söligare... Men på bana vinner R:en då den har 4-hjulsdrift.

ps. En s60 T5 har aldrig haft under 260 hk motoreffekt. R:en har 304 hk men en mycket tyngre drivlina att släpa på. Har åkt en T5 mot en R och båda var manuell.
Senast redigerat av Alx440 (10 oktober 2006)

EViLution!

6 Inlägg
10 oktober 2006
#14
Alx440 skrev:
T5 vinner även om den är orginal på strippen. R:en är några tiondelar söligare... Men på bana vinner R:en då den har 4-hjulsdrift.

ps. En s60 T5 har aldrig haft under 260 hk motoreffekt. R:en har 304 hk men en mycket tyngre drivlina att släppa. Har åkt en T5 mot en R och båda var manuell.

FEL! Isåfall är det en dålig förare. En S60R Manuell har 300hk och 400nm och gör 0-100 på 5,7sekunder. Har själv klockat en sådan till 5,9sekunder på 0-100km/h.

Ang S60T5 så har den innna haft "bara" 250hk men har de sista modellåren ökat till 260hk istället och gör 0-100 på 6,5 sekunder.

Dvs En S60R är snabbare 0-100, 0-201m, 0-402m än en S60T5 med högsta origeffekten..dvs 260hk. Men Sen trimmad S60T5 med c.a 300hk åker ifrån S60R:n på iaf 402m..men det är marginellt..


Sök