Ska kanske nu i veckan köpa mig en S70R, just nu sitter nåty volvo-orginal avgassystem på bilen som inte låter roligt alls. En av de första grejerna ja tänkte göra då är att byta till ett sportsystem. Undrar lite vad ni rekommenderar för något då? Ska vara rostfritt såklart och en ljuddämpare
Satsa på ett JT 3" ifrån turbo med två dämpare. Jag köpte JT 3" ifrån turbo inkl Race kat, med 1st dämpare. Låter alldeles för mkt inne i kupén. hade jag vetat det hade jag kört på 2st dämpare på direkten.
Om du inte vill ha JT så är Ferrita som gäller. Men då får du punga upp mer cash..
Satsa på ett JT 3" ifrån turbo med två dämpare. Jag köpte JT 3" ifrån turbo inkl Race kat, med 1st dämpare. Låter alldeles för mkt inne i kupén. hade jag vetat det hade jag kört på 2st dämpare på direkten.
Om du inte vill ha JT så är Ferrita som gäller. Men då får du punga upp mer cash..
hehe okej.. har ju jt på min glt just nu och började också med 2 dämpare först o de va alldeles för mycket... men i och med att turbon tar bort endel av ljudet så har ja hört att 1 dämpare är att rekommendera. Men de är ju såklart från person till person
hittade inga färdiga rostfria system på JT men skulle man likaväl kunna satsa på ett sånt vanligt sportsystem 3 tums då? en halvsats eller?
JT:s system är aluminiserade och håller länge, säkert mycket längre än du kommer ha bilen. Köp ett komplett från turbon med en gång så märks det lite mer när du trycker på gasen med, då menar jag inte bara ljud
hittade inga färdiga rostfria system på JT men skulle man likaväl kunna satsa på ett sånt vanligt sportsystem 3 tums då? en halvsats eller?
JT:s system är aluminiserade och håller länge, säkert mycket längre än du kommer ha bilen. Köp ett komplett från turbon med en gång så märks det lite mer när du trycker på gasen med, då menar jag inte bara ljud
okej. nu går det inte att länka till direktsida på JT. Men vilken av de helsatser där ska man ta då? finns endel att välja på med en dämpare där.
På en turbobil nått av systemen med 1 dämpare om du frågar mig. Finns väl med enkel och dubbelpipor med vill jag minnas men det är ju en smaksak. Skit i katten och du får lite mera pulver och sparar några tusenlappar med. Då får du byta downpipe en gång om året men det är ju inte så hemskt.
Tja igen! nu har ja satt på en halvsats 3" med en öjuddämpare från JT tuning. Dock låter de inte alls lika mycket som jag hade hoppats på innuti, beror detta på att S70 är bättre isolerade än 850 och att sjävla slutröret kom längre utanför bilen är på min 850? Vad skulle man kunna vidta för åtgärder för att få de lite mer gött ljud innuti bilen som inte är allt för mycket jobb med tro?