4403
Sök

Hur ska jag koppla??

______________JDM______________
204 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Hej, har precis köpt nya 5.25 kit system till framdörrarna, men blir inte riktigt klok på hur jag ska koppla in dem via delningsfiltret.

På delningsfiltrets ena sida står det W+ W- IN+ IN- Och på andra sidan står det TW- 0db -3db -6db

Från slutsteget kommer ju + och - vart ska den sladden in där är 4 kanaler på varje sida men bara 6 sladdar, förstår inte riktigt smile

Fick inget inkopplings schema med helre hmm

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

2 024 Inlägg
7 april 2010
Från slutsteget till in+ och in-.
Mid-basen drar du till W+ och W-.
Diskantens minus till tw-, oc diskantens + drar du till nån av de andra 3, 0db=opåverkad nivå. -3db dämpar diskanten lite, -6db dämpar diskanten mer.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 april 2010
Från huvudenheten/slutsteget drar du kablar till delningsfiltrens IN+ & IN-, sen från delningsfiltrens W+ & W- drar du kablar till midbasarna (5,25orna) och till sist så drar du en kabel från TW- samt en från nån av 0dB/-3dB/-6dB till diskanten (siffrorna anger hur mycket signalen till diskanten ska dämpas, vilket som passar dig och din bil/installation bäst får du prova dig fram till).

EDIT: Äsch, för seg. tongue
Senast redigerat av ChriZtoffer (7 april 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

204 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Snabbaste svaret någonsin, tack så mycket båda 2 smile

204 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Snabb fråga till, tyckte att kablarna som ska gå till midbasen och diskanterna var väldigt klena, men det är inget att bry sig om då de kom med kitet så ska man väll använda det eller?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 april 2010
Ja dom går att använda men det skadar inte att byta iaf dom till midbasarna, men det förutsätter ju då att du har någorlunda grova kablar mellan huvudenhet/förstärkare & delningsfilter.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

204 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Tänkte köra 1,5mm borde ju räcka gott tycker jag, ska bara lista ut vart jag ska gömma delningsfiltrena.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 april 2010
Ja det ska nog fungera utan problem om du inte ska ha lååånga kablar och mycket effekt. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

204 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
max 4 meter kabel och 75 watt rms, per kit.

Sök