3421
Sök

Köpråd: Liten, bensinsnål bil för runt 20k!

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
Kör du så mycket så är det ändå lönsamt med den höga skatten o den delas upp på kvartal så du betalar inte allt på en gång du kan ju också köpa en lastbilsreggad bil så har du ju inte den höga skatten men det finns ju ingen bil som går så billigt som en lupo 3l och man sitter ganska bra även om man är lång. 027lmilen här ifrån ner till malmö i verklig förbrukning är grymt bra.

Det är verkligen hur underbart som helst! Även om den kanske skulle gå upp emot 0,4-0,45l/mil (som t.ex. på kortare sträckor), så skulle det ändå va skit bra!

Enda som är lite tråkigt med 3L är att den ligger ganska mycket högre i pris än en Lupo bensinare.. Men får se om man kanske kan göra ett klipp någon gång! För jag gillar verkligen alla siffrorna jag läst om den!

jorgen72
8 april 2010
Vad tycker du om golf 3 du kan ju få en 97 -98 för dom pengarna o ha lite kvar o dom har inte så dyr skatt heller den ligger nog på 3800 tror jag o dom kör du ju på 04 -05 l milen

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
Vad tycker du om golf 3 du kan ju få en 97 -98 för dom pengarna o ha lite kvar o dom har inte så dyr skatt heller den ligger nog på 3800 tror jag o dom kör du ju på 04 -05 l milen

Den stora poängen är att allt ska va så billigt som möjligt, och tycker det känns lite dyrt att betala nästan 4000kr i skatt (jag har sjukt dålig inkomst, det är därför!), så då köper jag hellre en bensinare som dricker ungefär detsamma och kör lite mer! smile

Sök