2661
Sök

slangar till hydraulik:)

9 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Tja tänkte fixa min hydraulik på Cadillacen:P .

så nu letar jag efter VÄRME tåliga slangar som ska vara ca 6 meter långa ,
någon som vet vart jag kan hitta de..Måste tåla värme för jag vill inte ha en brinnande bil när ja e ute o leker:D

Hydraliken drivs med 6 fritidsbatterier så de e ingen liten sak..så den behöver tåla väldigt mycke tryck me...
Senast redigerat av akinnaa (8 april 2010)

-utan 940
1 728 Inlägg
8 april 2010
Kolla om du har nåt Hydroscand i närheten: http://hydroscand.se/web/Vara_butiker_2.aspx

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 april 2010
Byt rubrik innan nån låser!

Diameter på slangar???
http://www.swedol.se/ där borde du hitta nåt.

9 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
ca 6-8 mm:)

Egen företagare
864 Inlägg
8 april 2010
Du ska alltså ha en 1/4 tum slang, åk till närmaste hydroscand, swedol, slangsnabben ja det lantmännen maskin har också slang, men ta reda på vad det är för kopplingar på grejerna du ska montera först, det kan ju vara antingen vanlig rörgäng eller JIC koppling.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Egen företagare
864 Inlägg
8 april 2010
och en sak till, du ska ha minst 2stål slang, finns 3 och 4 också men de blir så förbannat stela, hydraulslang tål mycke tryck.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

9 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Har allt i kopplat nu men måste byta slangar pga att ena har smält..å de e ju inte så bra att ha hydraulikolja på varmmotor:S tror de kan bli riktigt varm i bilen dåå:P

Har ringt runt o vart på massa olika ställen i dag men ingen verkar ha nått som håller:S...

Tycker de e sjukt att de ska vara så jävla svårt att hitta ett par J**** slangar som tål tryck o värme..

Vill ju ha igång de innan alla träffar börjar runt om i Sverige....

Egen företagare
864 Inlägg
9 april 2010
men hur går slangarna då, det kanske är dax att dra om slangarna lite så inte de ligger nära värmekällor.
I skogsmaskinerna har vi ju hudraulslangar överallt och jag har aldrig sett en som smält sönder, det är ju flera lager stål inuti så de bör inte smälta, vi har ju som sagt mycke slangar på maskinerna och de ligger mot motor och pumpar och sånt och de smälter inte av värmen iaf.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

9 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Köpte slangar i dag på ett stället i katrineholm..så nu funkar de:)...

Dom är dragna från motorn sedan under bilen till bagageluckan.

Dom e ju ditsatta i USA så jag fattar inte hur dom satt dit de..men nu har jag dragit så dom inte ska vara mot nått så nu hoppas vi att de håller ett tag...

Sök