3355
Sök

VOLVO S60R AWD ryckig gång

6 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
tja behöver hjälp och råd om min volvo s60AWD R -04 köpte bilen 2007 å då sa försälljaren på rejmes bil att bilen var orginal.
fick reda på att bilen va trimmad efter ha lämnat in den på volvos verkstd i dag.
Har haft misstankar om att den vart trimmad men för att det är bra drag i den.
nu till problemet,för ca 4månader sen börja den tappa effekt på låga varv där av ryckig gång har vart så sedan dess men inte hela tiden kommer då och då. på volvo sa dom att styrenheten ock bränslepumps enheten inte får en korekt signal emellan varandra.
soppa pumpen pullserar ut soppan ibland på låga varv (1400-2500rpm) å ibland inte.
att fixa detta på volvo dvs en ny styrbox eller ny programvara har en pris lapp på 3000-15000kr.
fundera på om man inte kunde snacka med en trim firma om dom kan gå in å kolla och ändra i programmet eller lägga in ett helt nytt trim program.
tacksamm för tips råd

692 Inlägg
9 april 2010
Då gäller det att veta exakt vilken firma som programmerat om originalboxen...

6 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
33Coupe skrev:
Då gäller det att veta exakt vilken firma som programmerat om originalboxen...

jo det vet jag men fundera på om det går å ta bort den å lägga in ny vara, som man gör på en orginal

692 Inlägg
9 april 2010
Hör med killarna på Volvo, men jag vet av egen erfarenhet att dom helst inte pluggar in en bil som dom vet är trimmad av någon annan än Volvo själva..
Hör med förra ägaren vem som gjorde jobbet -det kanske kan vara till hjälp.

6 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
har snackat med dom på volvo det ända dom kan göra är att byta styrenheten. för 15,000kr

Sök