Det brusar hela tiden och då och då så låter det som vinddrag ur högtalarna (hertz hsk165.4). Det brusar och lever ur båda men det är bara den ena kanalen som det brusar mer i om jag höjer gainen på den kanalen. Om jag höjer gainen på den andra kanalen så märker jag ingen skillnad.
Det har inte med lågnivån att göra eftersom det brusar lika mycket när jag drar ur den ur steget.
Har bytt jordplats på stereon men det fungerade inte heller.
Är det fel på stereon (pioneer deh-p88rsII) eller steget (hertz hp4) eller vad är det?!
Det brusar ur båda kitsystemen, men detta kan jag leva med för det går säkert justera bort och om man höjer till volymnivå 3-4 på stereon så är hörs det inte.
Men det är att det sprakar när jag höjer gainen på kanal a. Låter ingenting om jag höjer gainen på kanal b.
mitt monoblock brusar på tomgång (slutstegstomgång) utan någon lågnivåkabel inkopplad.
Ska kolla min gain men tycker inte jag kan varken sänka eller höja den eftersom jag har bra ljud nu. vill inte t ex sänka den för att få bort bruset som man ändå inte hör när man spelar musik.
ska nästa vecka koppla in mina steg i en annan bil och kolla vad som händer då.