3631
Sök

Kromfälgar (kromsläpp).. HJÄLP!

20 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Tja!

Va nere i garaget och kollade in min nyköpt 300c med 22" kromfälgar på. Men då märkte jag något väldigt sorligt =/ haha.. Mitt krom har börjat släppa på fälgarna, det har blivit små bubblor lite här och där. Men jag visste redan innan att kromfälgar är väldigt känsliga i det svenska klimatet. Men nu har jag planerat att lacka fälgarna svarta i bilen kulör med polerad kant, och frågan är hur får man smidigast bort allt krom från fälgarna? Kan man värma med värmepistol eller är det bara att slipa med sandpapper som en tjackad iller? Tack på förhand! MVH

16 197 Inlägg
20 februari 2010
lämna in dom på blästring.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

20 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Aa, det är ju ett altenativ, ska kolla upp vad det kan kosta smile

20 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Inga fler förslag? ;P

1 653 Inlägg
20 februari 2010
blästring är enda vettiga alternativet.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 februari 2010
Har du inte garanti på dom annars?

20 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Jag köpte ju bilen utan 300c (Johan) här på garaget. Han skulle kolla upp om det fanns garanti kvar. Men eftersom kromet håller så dåligt här i Sverige så tänkte jag ändå lacka dom svarta tror det blir myk snyggare så smile

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
23 februari 2010
Tror man kan köra med en offeranond i ett syrabad. Ring och kolla med dom som kromar.
Är ingen ursäkt att kromet inte klarar svenskt klimat. Det är några klåpare som tillverkat hjulen skulle jag säga.
Det måste va en hejdundrare till bläster om man ska få bort kromet, hobbysprutor blir jobbigt big_smile
Krom är bland det starkaste ytbelägningarna vi har. Riktigt bra koritionsskydd oxå.

20 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Fälgarna är köpta på Statusfälgar.se som tydligen ska vara " Sveriges bästa inom fälg & däck" haha.. Men de är säkert tillverkade i USA. Är det någon här som testat blästra kromfälgar, och hur blir det isf?

Men eftersom jag har bestämt mig för att lacka fälgarnas insida i samma kulör som bilen så undrar jag hur får man får till en fin yta (kromliknande) på läppen? kan man slipa ner det bara vilket jag tvivlar på, eller ska man lacka det också i nån kromaktig lack? Vilken i så fall? MVH smile

2 788 Inlägg
10 april 2010
Jag har gett mig på att blästra krom, dock var det ett gammalt cykelstyre smile Det är lite svårt att beskriva men blästrar man på kromet sitter det fortfarande kvar, även om det ser ut som blästrad metall om du förstår? Och då har jag ändå en stor kompressor och kör på runt 8-10 bar...

Lämna in fälgarna på blästring och lackera dem i någon snygg lack smile

Sök