4488
Sök

Fläktproblem, Volvo 740.

664 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Demonterade hela intrumentpanelen på 740:in, skulle byta helt enkelt. Men nu funkar bara fläkten på 4:ans läge, alltså som den brukar funka utan motstånd, men har tagit lös motståndet och allt ser fint ut.

Garanterat så har någon kabel lossnat, eller gått av osv. Någon som har någon idé vars, kanske något vanligt fel, osv.

Väldigt tacksam för svar, ska sätta tillbaka inredningen imorgon, så blir nog enklare att laga innan.

Självklart är säkringarna kollade.

123 Inlägg
11 april 2010
Retepoj skrev:
Demonterade hela intrumentpanelen på 740:in, skulle byta helt enkelt. Men nu funkar bara fläkten på 4:ans läge, alltså som den brukar funka utan motstånd, men har tagit lös motståndet och allt ser fint ut.

Garanterat så har någon kabel lossnat, eller gått av osv. Någon som har någon idé vars, kanske något vanligt fel, osv.

Väldigt tacksam för svar, ska sätta tillbaka inredningen imorgon, så blir nog enklare att laga innan.

Självklart är säkringarna kollade.

testa byt motståndet

Smålänning
7 887 Inlägg
11 april 2010
Skulle också prova motståndet. Sen kan du ta väck plasten vid passagerarens fötter framför dörren och kolla jordpunkten.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

664 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
All instrumentering i hela bilen är borta, säten, stolar osv. Jag tog dock lös motståndet och tog en kabel och la emellan kopplingarna där, och då gick den i olika lägen.

Så jag vette fan riktigt, då bör ju inte motståndet vara trasigt eller?

123 Inlägg
11 april 2010
Retepoj skrev:
All instrumentering i hela bilen är borta, säten, stolar osv. Jag tog dock lös motståndet och tog en kabel och la emellan kopplingarna där, och då gick den i olika lägen.

Så jag vette fan riktigt, då bör ju inte motståndet vara trasigt eller?

jag tycker som att det är den som är trasig om du kopplade förbi den elr hur menar du

664 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Ja, alltså jag skrev nog lite fel, det sitter ju ett litet motstånd där, på en "kabel" där. Jag skrev fel ovan. Det lär ju vara motståndet som är trasigt, men att alla lägen for över en dag låter lite osannolikt, men tydligen tongue.

123 Inlägg
11 april 2010
Retepoj skrev:
Ja, alltså jag skrev nog lite fel, det sitter ju ett litet motstånd där, på en "kabel" där. Jag skrev fel ovan. Det lär ju vara motståndet som är trasigt, men att alla lägen for över en dag låter lite osannolikt, men tydligen tongue.

jag har samma fel min fläkt går oxå på full fart ska sätta in mitt nya till sommarn

664 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Okej, tackar för hjälpen, men är tveksam att det är det som är problemet, men får dra på skroten och köpa ett imorgon, sitter ju bra till kan man säga, så det tar ju inte många minuter att dra lös ett par stycken smile.

Sök