2709
Sök

Brensletrycksregulator

355 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
Hej jag vet inte om det redan finns en totorial på hur man ställer orginal regulator på en bil...

Men mej troligen så är det så på alla bilar
När de bygger en bil så ska ochså bränsletrycket ställas effter motor

Som alla vet så  måsta man köpa en ställbar Bränsletrycksregulator för en del bilar om man vill köra på 100% E85 och en sådan  kan  ju kosta  upp åt en 3000

Jag kollade lite på min bil som då är en Ford sierra från 89
och jag kör nu  på 100% E85 effter ha ställt min Bränsletrycksregulator !

Hur kunde jag då ha ställt den  ?
Jo om du  tittar på din  Bränsletrycksregulator så har du ett aluminiumlock som  kan vara svårt att se . Men effter att ha tagit bort det så  sitter det  som i mit fall en in6 på 4 mm

http://www.lightdream.net/btr.jpg

Min var uppskruvad  tre och ett kvarts varv
och bilen bluddrade på tomgång och var inte  särskillt pigg

skruvade ner  skruven max och det vart  100% skillnad
pigg som 17

Då bränslepumpen trycker med 3.8 BAR när man har skruvat ner den max så blir det bra resultat
men pumpen får dessvärre  jobba mer, Men det hadde den  även fått göra med den btr för 3000:- +

så va jag giorde  var att skruva upp skriven  ett varv och nu går den  bra
i med att jag inte vet om  pumpen i sig  tar någonskada av det
Men om den inte gör det så kan man skriva ner den max och då  blir bilen bara piggare
OBS Kör inte soppatorsk när du skrivat ner skruven då  ingen E85 kan gå tillbaka  i returen OBS
Då får man skruva upp skruven igen och låta pumpen pumpa igenom systemet  sen är det bara att skruva ner den igen....

Är det fler som  giort samma sak som jag  ?
Och har erfarenhet av  pumpar i detta fall ?

Kan ju i allafall säga att man sparade in  3000 på att  titta lite underhuven smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 oktober 2006
funkar de där på samma sätt om man kör på 95 bensin??? å går de bättre å starta efter man kört soppatorsk om man kör på 95?? smile

MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök