Hej jag vet inte om det redan finns en totorial på hur man ställer orginal regulator på en bil...
Men mej troligen så är det så på alla bilar
När de bygger en bil så ska ochså bränsletrycket ställas effter motor
Som alla vet så måsta man köpa en ställbar Bränsletrycksregulator för en del bilar om man vill köra på 100% E85 och en sådan kan ju kosta upp åt en 3000
Jag kollade lite på min bil som då är en Ford sierra från 89
och jag kör nu på 100% E85 effter ha ställt min Bränsletrycksregulator !
Hur kunde jag då ha ställt den ?
Jo om du tittar på din Bränsletrycksregulator så har du ett aluminiumlock som kan vara svårt att se . Men effter att ha tagit bort det så sitter det som i mit fall en in6 på 4 mm
Min var uppskruvad tre och ett kvarts varv
och bilen bluddrade på tomgång och var inte särskillt pigg
skruvade ner skruven max och det vart 100% skillnad
pigg som 17
Då bränslepumpen trycker med 3.8 BAR när man har skruvat ner den max så blir det bra resultat
men pumpen får dessvärre jobba mer, Men det hadde den även fått göra med den btr för 3000:- +
så va jag giorde var att skruva upp skriven ett varv och nu går den bra
i med att jag inte vet om pumpen i sig tar någonskada av det
Men om den inte gör det så kan man skriva ner den max och då blir bilen bara piggare
OBS Kör inte soppatorsk när du skrivat ner skruven då ingen E85 kan gå tillbaka i returen OBS
Då får man skruva upp skruven igen och låta pumpen pumpa igenom systemet sen är det bara att skruva ner den igen....
Är det fler som giort samma sak som jag ?
Och har erfarenhet av pumpar i detta fall ?
Kan ju i allafall säga att man sparade in 3000 på att titta lite underhuven