3059
Sök

FMX preppa crossen :)!

136 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
Detta är ju egentligen ingen sida för motorcyklar eller så. Men tänkte kolla om någon här har lite koll på vad jag kan behöva göra innan jag kör fmx med crossen smile Fixa dämpare lär jag ju behöva göra och så men mer då smile? lol

BMW ///M3
404 Inlägg
14 april 2010
som alla andra fmx hojar så, kapa upp luftburken, skära ur sadelskummet, fatbar styre, det är väll det dom flesta gör sen börjar ju vissa kapa i skärmar och så men de är ju så fult. sen vill man ju ha bra bottenvrid och bra svar på gasen så ett vforce3 insug sitter aldrig fel, nått avgassystem med gött ljud är ett måste wink

Fd Bannad
657 Inlägg
18 april 2010
allexx skrev:
Detta är ju egentligen ingen sida för motorcyklar eller så. Men tänkte kolla om någon här har lite koll på vad jag kan behöva göra innan jag kör fmx med crossen smile Fixa dämpare lär jag ju behöva göra och så men mer då smile? lol

tänkte du sätta några speciella trick då? fmx dynan och den kapade luftburken behöver du ju inte förens du ska sätta seatgrabs?

Märkesbög

1 291 Inlägg
18 april 2010
Till att börja med behöver man egentligen inte göra nån ting.
Ska du över styret och härja så se till att strippa fast gasvajern i styret, det är inge roligt när man hakar i den med hälen..

När du vill börja göra ssg och liknande så är det bara kapa ur luftburken och även dynan, men vill man använda crossen till nånting annat än bara ramp så skaffa en dyna till.
Det är rätt skönt att ha hålen i sidan när man ska lyfta hojen också, skaffa även filterskins om du kör mycket där de dammar då filtret blir grymt skitigt fort.

Skärmar osv är bara fult at ge sig på, det är snyggt med fabrikslooken

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55773/396737_tq0gcg.jpg

Sök